پاسخ ملت ایران به آشوب‌های دشمنان «خیر» است/ جنایات آمریکا فراموش نمی‌شود

تهران - ایرنا - امام جمعه موقت تهران با اشاره به تلاش دشمن در حوادث اخیر برای به راه انداختن جنگ داخلی در ایران، گفت: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ها بار دیگر وحدت و انسجام ملت ایران را به نمایش گذاشت و آنها قاطعانه اعلام کردند که پاسخ آنها به حرکت دشمن و جنایات آنها «خیر» است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه در دانشگاه تهران با اشاره به شهادت تعدادی از هموطنان در جوار حرم شاهچراغ(ع) اظهار داشت: این حادثه تداعی‌گر ظلم شمر و حرمله و حرامیانی بود که نه دین و عقل و وجدان و عاطفه دارند و نه زن و کودک سرشان می‌شود؛ این حرامیان وارد محیط امن شدند و مردمی که دل به خدا داده و برای نماز آمده بودند را به شهادت رساندند.

خطیب نماز جمعه تهران این حادثه دردناک را به همه مسلمانان و وجدان های پاک ملت ایران تسلیت گفت و تاکید کرد: این مردم چه گناهی داشتند؟ آیا این‌ها نظامی بودند؟ کجای عالم با کسی جنگی داشتند؟ در نهایت قصاوت و بی رحمی اینها را به گلوله بستند و رحمی به نوزاد شیرخوار و پیرمرد نکردند. این فاجعه‌ای بود که نوعی درندگی را نشان داد. هیچ درنده‌ای اینطور درندگی نمی‌کند. یک حیوان درنده طعمه خود را می‌گیرد و می‌رود و به موجودات دیگر آسیبی نمی‌رساند، اما اینها از هر درنده‌ای بدتر بودند و این چنین جنایتی را آفریدند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به شهادت آرمان علی وردی از وی به عنوان یک طلبه متدین و انقلابی و مظلوم یاد کرد که زیر آن همه ضربات بی‌رحمانه و بدون هیچ جرمی کشته شد و بعد بدن خونین شده‌اش را در خیابان انداختند. آرمان سرباز امام زمان و مبارزه با فساد و دلسوز جامعه خود بوده است و باید از عاملان آن پرسید که این جوان به چه جرمی کشته است؟

خطیب نماز جمعه تهران همچنین درگذشت آیت‌الله عباسعلی اختری عضو فقید مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت و از وی به عنوان یکی از علمای صالح دین یاد کرد که اهل فضل و قلم و فردی انقلابی در سنگر تعلیم و تعلم و قضاوت بود.

وی با گرامیداشت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: همچنین شهادت مظلومانه سربازان امنیت، جان بر کفان حفظ آرامش مردم و خط‌شکنان میدان برخورد با اشرار و فریب‌خوردگان را تسلیت می‌گویم. به ویژه شهادت زائرین حرم شاهچراغ را تسلیت عرض می‌کنم.

سه حادثه درس آموز و بزرگ در ۱۳آبان رقم خورده است

صدیقی با اشاره به فرا رسیدن یوم‌الله ۱۳ آبان، گفت: امروز ۱۳ آبان، روز مباره با استکبار و روز دانش ‎آموز است. سه حادثه درس‌آموز و عظیم در این روز رقم خورده است که نشان می‌دهد که قدرت‌های پوشالی فرو می‌ریزند، سرنگون می‌شوند، آدم‌های برفی هستند که آب می‌شوند و قدرت واقعی ندارند.

امام جمعه موقت تهران حوادث سیزدهم آبان را برای جوانان، نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان عبرت‌آموز دانست و افزود: اولین حادثه، حادثه کشتار جمعی از دانش‌آموزان به دست دژخیمان رژیم سفاک پهلوی با حمایت رژیم مستکبر آمریکا بود. حادثه دوم، تبعید بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران، بزرگ مجاهد دوران، بزرگ حکیم و عارف تاریخ، بزرگ انسان خودساخته و تحول‌آفرین، دگرگون کننده تاریخ، احیاگر بشریت، اسلام و تشیع، آیت‌الله العظمی امام خمینی (ره) بود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: این تبعید، متعاقب جهاد تبیین حضرت امام در برابر ذلت‌پذیری نظام منحوس پهلوی درباره قانون کاپیتولاسیون صورت گرفت؛ قانونی که برای مصونیت آمریکایی‌های حاضر در ایران وضع شد و در آن زمان آمریکایی های حاضر در ایران بیش از هفتاد هزار نفر بودند که بر سرنوشت این کشور مسلط بودند.

صدیقی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها در شرایطی که آموزش و پرورش، ارتش، سیاست، نماینده‌های مجلس و وزارتخانه‌های ما را در اختیار داشتند، به این حد از اختیارات بسنده نکردند و قانونی تصویب کردند که اگر یک آشپز آمریکایی، یک ارتشبد ایرانی را زیر ماشین بگیرد یا به یکی از مقامات عالی کشور سیلی بزند، دادگاه‌های ایران حق محاکمه او را ندارند.

وی گفت: امام خمینی (ره) این قضیه را افشا کردند و در سخنرانی خود گفتند: «قلبم در فشار است، خوابم نمی‌برد. ملت ایران را فروختند و ارتش ایران را فروختند». این سخنرانی نافذ و عجیب که جرقه‌ای مهم به وجود آورد، هم آبروی آمریکا را برد، هم ملت را بیدار کرد و هم دستگاه سلطنت به وحشت افتاد. بنابراین امام راحل را تحمل نکردند و او را تبعید کردند و امام خمینی (ره) ۱۳ سال در تبعیدگاه به سر بردند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: در پی آن مجاهدت امام و در کنار سایر مجاهدت‌هایی که آرام آرام قطرات پاک آن به هم پیوست و به صورت دریا درآمد، انقلاب پیروز شد و بعد از پیروزی انقلاب در چنین روزی جمعی از دانشجویان انقلابی و ولایی، لانه جاسوسی را که آن روز سفارت آمریکا گفته می‌شد، تسخیر کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) از این تسخیر به عنوان انقلاب یاد کردند. این حرکت انقلاب بزرگی بود چرا که بعد از تسخیر سفارتخانه و بررسی مدارک و اسنادی که آنجا بود معلوم شد که آنجا سفارتخانه نیست، بلکه لانه جاسوسی است که آمریکایی‌ها در آن، چه توطئه‌ها و نقشه‌‎های شومی علیه ایران در برنامه‌های خود تدارک دیده بودند.

چرا فرهنگ ایرانی امروز و شعار و گفتمان مردمی ایران امروز، «مرگ بر آمریکا» است؟

حجت الاسلام صدیقی گفت: این خیانت آمریکا در سه مرحله، برای ملت ایران فراموش نشدنی و برای جوانان ما منشا برائت بیشتر و خودسازی در جهت مقابله با جریان استکبار آمریکایی بوده است. نکته مهم آن است که چرا مردم ایران تا این حد از آمریکا نفرت دارند و چرا فرهنگ ایرانی امروز و شعار و گفتمان مردمی ایران امروز، «مرگ بر آمریکا» است؟

خطیب نماز جمعه تهران گفت: آمریکایی‌ها در این ایام این طور القا می‌کنند که علت مخالفت آمریکا با ایران، همین مسئله تسخیر لانه جاسوسی بوده است و ادعا می‌کنند که این «مرگ بر آمریکا» که ایرانی‌ها می‌گویند را مقابله به مثل می‌کنند، اما این از دروغ‌های بسیار بزرگ است.

آمریکایی‌ها به جامعه جهانی خیانت‌های بسیاری کرده‌اند

وی با اشاره به اینکه همان طور که رهبر فرزانه انقلاب بارها، ریشه‌های تضاد آمریکا با ایران را در تاریخ روشن کرده‌اند، تاکید کرد: آمریکایی‌ها به جامعه جهانی خیانت‌های بسیاری کرده‌اند، در جنگ جهانی دوم از سلاح اتمی استفاده کردند و به کشورهای بسیاری حمله کردند، بیش از ۶۰ کودتا در کارنامه ننگین آمریکا به ثبت رسیده که گاهی مستقیم و گاهی غیرمستقیم در آنها دخالت داشته است.

صدیقی افزود: آمریکا در دوره زندگی ننگین خود، غارتگر، متجاوز، خون‌خوار بوده است و حقوق ملت‌ها و مردم را زیر پا گذاشته است. اما درباره ایران، آمریکایی‌ها کودتای ۲۸ مرداد را رقم زدند؛ به رغم آنکه دولت آن روز و نخست‌وزیر آن دوران، «مصدق» حجت‌‎الاسلام نبود و داعیه اسلام‌خواهی نداشت، اما همین که نفت را از چنگال انگلیس‌ها بیرون آورد، آمریکا، نخست‌وزیر و دولتی که به او خوش‌بین بود را تحمل نکرد و یک دولت قانونی را سرنگون کرد و تا آخر در تبعید نگه داشت. عده‌ای را از بین برد و یک فرد نالایق و مطیع را به عنوان شاه روی کار آورد و دستگاه سلطنت را به ایران تحمیل کرد.

آمریکایی ها اولین کاری که کردند به اختلاف قومیت‌ها دمیدند و قصد داشتند تا جنگ داخلی به راه بیندازند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دشمنی های آمریکا علیه ایران اظهار داشت: آمریکایی ها در ابتدا تلاش خود را به کار بستند تا انقلاب اسلامی به پیروزی نرسد، اما بعد از آنکه موفق نشدند و انقلاب پیروز شد، اولین کاری که کردند به اختلاف قومیت‌ها دمیدند و قصد داشتند تا جنگ داخلی به راه بیندازند، اما ملت و نظام در برابر آنها ایستاد. سپس به سراغ تحمیل جنگ هشت ساله به ایران رفتند و در حمایت از صدام کم نگذاشتند.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: آنان حتی به این اکتفا نکرده و سکوهای نفتی را به آتش کشیدند سپس به هواپیمای مسافری ما حمله کردند و ۳۰۰ سرنشین را از بین بردند. آنچه شرم‌آور است به فرمانده آن پایگاه نیز جایزه دادند، اما خداوند آنها را رسوا و پیروزی را نصیب ملت ایران کرد. پس از آنکه در جنگ شکست خوردند فتنه‌ها یکی پس از دیگری به ملت ایران تحمیل کردند. فتنه ۷۸، فتنه ۸۸ و فتنه ۹۶ از بارزترین آنهاست. در کنار آن تحریم‌هایی را از اول انقلاب علیه ملت ایران وضع کردند.

در تمامی آشوب‌ها برای ایجاد جنگ داخلی آمریکا عامل اصلی است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امروز کشوری که حتی در زمینه دارو و بیماران خاص به ملت ایران رحم نکرد، داعیه‌دار این ملت شده است. بنده به آنها می‌گویم که شما دروغگوی عالم و بی‌رحم‌ترین جریانی هستید که تاریخ به خود دیده است. شما حتی به بیماران صعب‌العلاج ما رحم نکردید. در تمامی آشوب‌ها برای ایجاد جنگ داخلی شما عامل اصلی بودید. برنامه‌دهنده به فتنه شما هستید. با شروع فتنه بی‌پرده به میدان آمده و استقلال و اقتدار ما را نمی‌توانید تحمل کنید.

وی افزود: رژیم استکباری آمریکا بی‌رحم‌ترین رژیمی است که تاریخ به خود دیده است. از سوی دیگر آمریکا ناامن‌ترین کشور است. در طول سال ۳۶ هزار نفر به ضرب گلوله در آمریکا کشته می‌شوند و بیش از ۲۰۰ هزار تجاوز جنسی در این کشور اتفاق می‌افتد. کشتن سیاه‌پوستان در دست پلیس نیز مثال دیگری از بی‌احترامی به حقوق بشر در آمریکاست. آن وقت می‌گویند که دلشان برای مردم ما می‌سوزد. زندان‌های آمریکا مخوف‌ترین زندان‌های دنیا هستند که سخت‌ترین شکنجه‌ها را به زندانیان تحمیل می‌کنند. با این همه شرارت آمریکا ام‌الفساد قرن است خائن‌ترین جریانی است که بشریت به خود دیده است.

آمریکایی‌ها افغانستان را به بهانه مبارزه با طالبان اشغال کردند

خطیب  نماز جمعه تهران تصریح کرد: آمریکایی‌ها در این مدت افغانستان را به بهانه مبارزه با طالبان اشغال کردند، اما در نهایت این کشور را به ویرانی کشاندند، سپس کشور را تحویل همان گروهی دادند که قصد داشتند با آن مبارزه کنند و با ذلت افغانستان را ترک کردند.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: آمریکایی ها در عراق دهها هزار نفر را کشتند، اما نتوانستند اهداف خود را محقق کنند؛ امروز در عراق دولت برخاسته از مردم شکل گرفته است؛ آمریکا در هر جایی که پاگذاشته جز خسران و ضرر نتیجه‌ای نداشته است. به ملت ایران نیز فتنه‌های متعددی تحمیل کرد که نتیجه‌ای جز رسوایی برای آنها برجای نگذاشته است. تحریم ملت ایران بستر توسعه شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کرد و اتکای ما را به نیروهای داخلی بالا برد.

اهداف آمریکا از فتنه‌ها و آشوب‌های اخیر

صدیقی گفت:‌ از فتنه‌ها و آشوب‌هایی که اخیر اتفاق افتاده چندین هدف قابل درک است؛ اول این‌که آنها انسجام و اتحاد ملت را هدف قرار گرفتند و سعی داشتند تا قومیت‌ها را بشورانند و مردم را در برابر یکدیگر قرار داده و نوعی جنگ داخلی راه بیندازند، اما در این آشوب نیز مردم با جمعیت میلیونی به خیابان‌ها آمده و بار دیگر وحدت و انسجام را به نمایش گذاشته و قاطعانه اعلام کردند که پاسخ آنها به حرکت دشمن و جنایات آنها «خیر» است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم بار دیگر با مقام معظم رهبری بیعت کردند، اظهار داشت: دشمن به دنبال این بود که تا نسل جوان را در برابر نسل انقلاب قرار دهد، اما جوانان ما مانند مردم وارث شهدا هستند، دانش آموزان ما وارث شهید "حسین فهمیده، شهید بهنام محمدی" و سایر شهدا هستند. اندک جوانانی که تحت تاثیر تبلیغات دشمن نیز قرار گرفتند از سر ناآگاهی است. سرکرده‌های آنها نیز پول‌ گرفته‌اند اما این اقلیت نیز گور خود را کندند.

صدیقی گفت: از سوی دیگر دشمن در این اغتشاشات به دنبال تضعیف جبهه مقاومت بود چرا که در هر جای عالم قیامی علیه استکبار آمریکا رخ می‌دهد برخاسته از جبهه مقاومت بوده که ام‌القرای آن ایران اسلامی است. دشمن سعی داشت با تضعیف ایران و ایجاد اغتشاشات جبهه مقاومت را تضعیف کند، اما به کوری چشم آنها در این ایام حزب‌الله لبنان بیش از هزار کیلومتر از مرزهای آبی خود را پس گرفت و اسرائیل را به عقب راند.

وی خاطر نشان کرد: در یمن نیز دیدیم که چگونه جریان مقاومت مراکز حساس عربستان را نشانه گرفت و در عراق دولت تشکیل شد در جای جای جبهه مقاومت شاهد پیشرفت هستیم.


برخی از عناصر داخلی‌ امروز خفقان گرفتند

امام جمعه تهران با تاکید بر اینکه جریاناتی که فتنه به پا کرده مایه رسوایی هستند، تصریح کرد: از سویی دیگر مجامع بین‌المللی نیز در این روزها رسوا شدند؛ چرا که برای حادثه‌ای که در روزهای اول با تهمت به پلیس اینقدر آن را بزرگ کردند حجم تبلیغاتی گسترده‌ای به راه انداختند اما امروز در برابر شهدای مظلوم حرم و یا آرتینی که پدر و مادر و برادرش جلوی چشمش کشته شد و یا دهها نفر که به ناحق کشته شدند خفقان گرفتند. برخی از داخلی‌ها که در آن دوران به میدان آمدند و بدون این‌که واقعیت روشن شود مطالبی را مطرح کردند، امروز خفقان گرفتند.

جوانان ما صاحب قدرت تشخیص هستند و دوست را از دشمن تشخیص می‌دهند

وی افزود: این رسوایی بزرگ برای مجامع بین‌المللی خواهد ماند. رهبر فرزانه توصیه‌هایی را به دانش آموزان داشتند، نوع حضور دانش آموزان در محضر انقلاب دیدنی بود چه صفا و چه عشقی شکل گرفته بود؛( عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد)، ما باید قدر جوانان خود را بدانیم، جوانان ما صاحب قدرت تشخیص هستند و دوست را از دشمن تشخیص می‌دهند و خود ملت بابصیرت بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند.

صدیقی با اشاره به دیدار اخیر جمعی از دانش آموزان با رهبر انقلاب اسلامی گفت: ایشان به دانش آموزان تاکید داشتند که باید به ظرفیت‌های کشور توجه شود، یکی از این ظرفیت‌ها استعداد بالای جوانان ما است که نتیجه آن در پیشرفت در حوزه‌های مختلف مشخص است، ما دیدیم که دشمن یک دروغ ساخت و آن را پروراند سپس کشته سازی را پیش گرفت تا حقیقت را پنهان کند، ما شاهد همه نوع بی‌انصافی، بی‌رحمی و بی‌قانونی بودیم.

وی ادامه داد: توجه ما باید به ظرفیت‌های داخل کشور باشد، کشور ما امکانات زیادی دارد؛ انشاءالله دولت مردمی با به کار بستن این امکانات به زودی موانع را برطرف کرده و مردم شاهد روزهای اعجاب‌آوری خواهند بود.

لزوم بالابردن درجه بصیرت در برابر حجم سنگین تبلیغات دشمن

حجت الاسلام صدیقی همچنین گفت: بالابردن درجه بصیرت در برابر حجم سنگین تبلیغات دشمن و توجه به جهاد تبیین بسیار حائز اهمیت است، افرادی که پول گرفتند و یا با بیگانگان در ارتباط بوده حساب‌شان با بقیه‌شان جدا است، دستگاه قضا برخورد قاطع با این افراد را شروع کرده و محاکمه‌ها نیز آغاز شده است، قانون پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به این افراد می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نظام جهانی در حال تغییر است در این تغییر جایگاه ایران حائز اهمیت است، افزود: مرحله اول این تغییر، انتقال قدرت از استکبار غربی به آسیاست. بدهی‌های آمریکا و اختلافات داخلی در آن و درماندگی اروپایی‌ها و گرسنگی در مدارس انگلیسی‌ها آنها را درگیرر کرده آسیا وارث قدرت خواهد بود.

وی تاکیدکرد: در این راستا توسعه و تقویت جبهه مقاومت بسیار حائز اهمیت است، مقاومت در هرجایی که بوده پاسخ خوبی داده است نمونه بارز آن عقب‌نشینی صهیونیست‌ها در لبنان است و ایران نیز نقش کلیدی در جبهه مقاومت دارد، چرا که آغازگر مقاومت بوده است و دانش آموزان و دانشجویان ما باید پیام مقاومت را به دنیا برسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha