۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84932268
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فریاد استکبارستیزی در گیلان طنین انداز شد

۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱
کد خبر: 84932268
فریاد استکبارستیزی در گیلان طنین انداز شد

رشت - ایرنا- همزمان با سیزدهم آبان ماه سالروز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش آموز همراه با ملت ایران در سراسر کشور، فریاد استکبار ستیزی و مرگ بر آمریکا در گیلان طنین انداز شد.

مردم گیلان اعم از پیر و جوان، نوجوان و خردسال، زن و مرد با مشت های گره کرده برای میثاق با بنیانگذار کبیر انقلاب و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری تصویری مقتدرانه از همراهی و هماهنگی ملت در دفاع از ارزش های انقلاب را به نمایش گذاشتند.  

این راهپیمایی در تمامی شهرهای گیلان از چندین مسیر به سمت میعادگاه نماز جمعه برگزار شد و در شهر رشت مرکز استان گیلان نیز هزاران نفر از مردم از ۲ مسیر سپاه پاسداران - میدان پاسداران - میدان فرهنگ- میدان مصلی و نیز دانشکده علوم پایه - بلوار نامجو - خیابان پرستار- میدان فرهنگ تا میدان مصلی با شعارهای کوبنده در این راهپیمایی شرکت کردند.

 در شهر رشت راهپیمایان با شعار ای رهبر آزاده -آماده ایم آماده، ما همه سرباز توئیم خامنه ای -گوش به فرمان توئیم خامنه ای، رهبر اگر لب تر کند - جان را فدایش می کنیم، شعار ملت ما مرگ بر آمریکا، شعار هر دانش آموز- مرگ بر آمریکا، این منطق قرآن است -مرگ بر آمریکا، شعار ارتش ما- مرگ بر آمریکا و بانی اغتشاشات آمریکاست- آمریکاست، مرگ بر انگلیس و مرگ بر آل سعود؛ فریاد دفاع از نظام اسلامی را به جهانیان مخابره کردند.

 بسیاری از نوجوانان و کوکان بادکنک‌هایی با  سه رنگ پرچم مقدس کشورمان بر دست داشتند و پرچم های کوچک و بزرگ ایران اسلامی در میان جمعیت خودنمایی می کرد. این مراسم با شور و جمعیت گسترده برگزار شد و حضور نوجوانان و جوانان در این مراسم چشمگیر بود و بار دیگر نفرت و انزجار خود از استکبار جهانی و دشمنان این نظام که در طول این ۴۰ سال به اشکال مختلف عناد، توطئه، جنایت و تحریم علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران را روا داشته اند اعلام کردند.

 امروز در سالروز مبارزه با استکبار و خوی استکباری آمریکای جنایتکار و صهیونیست غاصب، مردمان نگین سبز ایران زمین گیلان که بارها و بارها استقامت، استحکام و استکبارستیزی شان را به تصویر کشیده اند این مقاومت و اقتدار را در برابر دشمنان به تصویر کشیدندو نشان دادند دشمنان این ملت و نظام راه به جایی نبرده‌ و نمی برند.

 در میدان مصلی رشت که پایان مسیر راهپیمایی و محل اقامه نماز جمعه شهر است، سرودهایی به مناسبت روز دانش اموز اجرا شد و این مراسم با سخنرانی دکتر حشمت‌الله قنبری استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه یافت.

 در پایان این راهپیمایی قطعنامه سراسری قرائت شد.

پس از آن راهپیمایان با حضور در مصلی امام خمینی (ره) از خطبه‌های نماز جمعه آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بهره‌مند خواهند شد.

در سایر نقاط گیلان هم این راهپیمایی پرشور و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد چنانکه در رضوانشهر مردم از گروه های مختلف مسیر بلوار امام رضا (ع) - تا بلوار امام خمینی (ره) منتهی به بقعه متبرکه امامزاده امین السطان غریب بنده (ع) را با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه گر، مرگ بر اسرائیل نفرت خود را از دشمنان این نظام و سرزمین فریاد کردند.

در این مراسم معاون بازرسی سپاه قدس گیلان هم طی سخنانی ضمن برشمردن سه واقعه مهم در شکل‌گیری روز سیزده آبان در تاریخ ملت ایران گفت: وجود ۱۳۰ هزار مستشار سیاسی و نظامی آمریکا در ایران طی آن دوران لکه ننگی در تاریخ این ملت بود زیرا در واقع آنان از ملت ایران حق توحش دریافت می کردند.
 سرهنگ پاسدار حسن امینی در ادامه ضمن اشاره به خیانت های حکومت های پادشاهی در ایران افزود: در طول دوران پادشاهی در کشور ما ۳ هزارو ۵۰۰ میلیون مترمربع از خاک کشور ما جدا شد و در طول تمام این سالها دلیل دشمنی استکبار عبری- عربی با ملت ایران بخاطر استقلال و رسیدن به خودکفایی ایران است.
وی بابیان اینکه تمام پیکره نظام استکبار در حال نابودی و فرسایش است، گفت: امروز صدای شکسته شدن استخوان های رژیم های استکباری در سطح دنیا شنیده می شود.
در انزلی، لاهیجان، آستارا، تالش و ... نیز این راهپیمایی با شور و حضور گسترده مردم برپا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha