پیش‌بینی تشدید بارش در سواحل شمالی/ خلیج‌فارس مواج و متلاطم است

تهران- ایرنا- یک کارشناس سازمان هواشناسی از تشدید بارش در سواحل شمالی کشور خبر داد و گفت: در ۲ روز آینده شرق خلیج فارس مواج و متلاطم است.

امین حسین نقشینه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور افزود: سامانه بارشی امروز در جنوب و شرق کشور فعال است و از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: در جنوب استان‌های بوشهر و فارس، نقاطی از استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی رگبار باران، رعدو برق و وزش باد پیش بینی شده است. همچنین در شرق سواحل دریای  خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: شنبه با گذر موج تراز میانی از شمال شرق برای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان و ارتفاعات شرقی البرز، ارتفاعات استان‌های هرمزگان، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

نقشینه خاطرنشان کرد: روز (یکشنبه) نیز در نوار شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد، با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش همراه با کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود و دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

وی با بیان اینکه دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، رگبار پراکنده رخ می‌دهد، اظهار داشت: بارش در سواحل شمالی تشدید می‌شود و با گذر متناوب امواج تراز میانی از نوار شمالی برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز، بارش باران، روی ارتفاعات برف را انتظار داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز سه‌شنبه نیز برای شمال‌غرب، گیلان، دامنه های زاگرس و دامنه های جنوبی البرز برای قزوین و البرز، رگبار باران و گاهی رعدو برق پیش‌بینی شده است.

نقشینه اظهار داشت: فردا و پس فردا شرق خلیج فارس مواج و متلاطم است.

وی ادامه داد: تهران امروز و فردا غبار صبحگاهی دارد، بیشینه دمای امروز تهران ۱۹ و فردا ۲۰ درجه می شود و کمینه دمای پایتخت نیز ۹ درجه گزارش شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha