۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۴۰
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84931983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناتو از مشارکت روسیه  برای احیای توافق غلات استقبال کرد

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو از سرگیری مشارکت روسیه در طرح غلات دریای سیاه استقبال کرد و از ترکیه برای میانجیگری در احیای توافق قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا از اسپتنیک، استولتنبرگ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت: من از تداوم توافق غلات سازمان ملل و تلاش ترکیه برای حفظ این خط حیاتی که صدها یا میلیون ها نفر در سراسر جهان به آن وابسته هستند، استقبال می کنم.

استولتنبرگ همچنین از اردوغان و چاووش اوغلو به دلیل نقش آنها در میانجیگری برای احیای توافق غلات قدردانی کرد.

دبیرکل ناتو در ادامه افزود: من ترکیه را به خاطر کاری که انجام داده است ستایش می کنم. من همچنین رئیس جمهور و وزیر امور خارجه را به خاطر آخرین تلاش هایشان برای اطمینان از این امر پس از تعلیق تحسین می کنم.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت که پس از گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و مذاکرات وزیران دفاع ترکیه و روسیه توافقی در مورد احیای کریدور حمل و نقل غلات در دریای سیاه حاصل شده است.

پیش از آن در روز شنبه روسیه مشارکت خود در قرارداد غلات با میانجیگری سازمان ملل را پس از حمله اوکراین به کشتی هایش در دریای سیاه به حالت تعلیق درآورد.

روز چهارشنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو پس از دریافت ضمانت‌های کتبی اوکراینی مبنی بر خودداری از استفاده از کریدور غلات برای اهداف نظامی، پس از میانجی‌گری ترکیه و سازمان ملل، به توافق بازمی‌گردد.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha