۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۴۰
کد خبرنگار: 2235
کد خبر: 84931946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: رضوانشهر پایلوت اجرای طرح های گردشگری در گیلان است

رشت - ایرنا – فرماندار رضوانشهر گفت: این شهرستان بعنوان منطقه پایلوت گیلان در اجرای طرح‌های توسعه اشتغال پایدار در حوزه گردشگری، صنایع دستی و صنایع تبدیلی عشایر تعیین شده تا با استفاده از ظرفیت های این منطقه در راستای توسعه اشتغال در میان جمعیت عشایری و تقویت بنیه اقتصادی آنان عمل شود.

سید نادرصفوی عصر پنجشنبه در حاشیه نشستی پیرامون بررسی مسائل و مشکلات عشایر رضوانشهر، تالش و ماسال با محوریت اجرای طرح‌های توسعه اشتغال پایدار در حوزه گردشگری، صنایع دستی و صنایع تبدیلی عشایر در گفت و گو با خبرنگارایرنا با اشاره به نقش عشایر درتولید و سازندگی کشور افزود: عشایر اهرم‌های قدرتمند توسعه کشور هستند و بدون شک یکی از اولویت ها و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه و خدمت رسانی به قشر عشایر است.

وی عنوان کرد: جامعه عشایر نقش مهمی در تولید، امنیت، اقتصاد و استقلال کشور ایفا می کند و از این رو با توجه به ظرفیتهای موجود در بخشهای مختلف به ویژه بخش صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی، شاهد ارتقای شاخصهای توسعه و اشتغال پایدار باشیم.

سرپرست امور عشایری گیلان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های این جمعیت عنوان کرد: سازمان امور عشایر کشور در راستای اشتغال پایدار به منظور اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار در حوزه گردشگری، صنایع دستی و صنایع تبدیلی اقدام به پرداخت تسهیلات ۴ درصدی به عشایر می نماید.

 فریدون طالبی با بیان اینکه گیلان دارای۳ هزار و ۴۳۶ خانوار عشایر با جمعیت ۱۲هزار و ۷۱۲ نفر می باشد که در سامانه آماری عشایری کشور ثبت شده است، گفت: حدود ۲ هزار و ۶۱۷ خانوار عشایر مربوط به سه شهرستان رضوانشهر، تالش و ماسال می باشد.

وی بیان کرد: ۶۱۰ خانوار با جمعیت ۲هزار و۴۸۲ نفر مربوط به حوزه رضوانشهر، یک هزار و ۶۹۹ خانوار با جمعیت ۶ هزار و ۵۲۷ نفر مربوط به حوزه تالش و ۳۰۸ خانوار با جمعیت یک هزار و ۱۳۸ نفر مربوط به حوزه شهرستان ماسال می باشد.

طالبی در خصوص سهمیه آرد عشایر نیز گفت: در تلاشیم با هماهنگی فرمانداری، اداره امور عشایر و جهادکشاورزی شهرستان ها، سهمیه آرد عشایر را  از ۷.۵ کیلو به ۱۲.۵ کیلو در ماه افزایش دهیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات عشایری را در این حوزه نیز برطرف کنیم.

همچنین دکتر ابراهیم صیامی مدیرکل دفتر مدلسازی وزارت اقتصاد و دارائی نیز در این نشست قول مساعد برای همکاری در اجرای طرح های توسعه اشتغال پایدار در حوزه گردشگری، صنایع دستی و صنایع تبدیلی عشایر داد.

در ادامه نیز مهندس رضادوست معاون اشتغال امداد گیلان نیز در این نشست در خصوص تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸  قول همکاری لازم را دادند که این تسهیلات به صورت ویژه در اختیار عشایر زحمتکش قرار گیرد.

بزرگترین جمعیت عشایری گیلان مربوط به سه شهرستان رضوانشهر و تالش و ماسال می باشد که  بیش از ۷۰ درصد عشایر استان را شامل می شود،   لذا می طلبد که نگاه ویژه ای از سوی مسئولین کشوری و استانی به این سه شهرستان داشته باشند.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha