۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84931873
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شاه اردن بر برقراری ثبات در سوریه تاکید کرد

۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۴۰
کد خبر: 84931873
شاه اردن بر برقراری ثبات در سوریه تاکید کرد

تهران - ایرنا - عبدالله دوم شاه اردن بر اهمیت برقراری ثبات و آرامش در سوریه به ویژه در جنوب این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیه الیوم، «عبدالله دوم» شاه اردن امروز (پنجشنبه) در دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه بر فعال‌سازی تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی جهت بحران سوریه به گونه‌ای که وحدت سرزمین و مردم سوریه حفظ و بازگشت داوطلبانه و امن پناهندگان سوری تضمین شود تاکید کرد.

در این دیدار که در امان پایتخت اردن برگزار شد، درباره مسائل مرتبط با بحران سوریه که اردن با آن مواجه است از جمله تلاش سازمان یافته قاچاق مواد مخدر تبادل نظر شد و روابط دوجانبه بین مسکو و امان و تحولات منطقه ای مورد علاقه مشترک و تلاش ها برای حل بحران اوکراین و رسیدگی به پیامدهای آن مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین دو طرف موضوع فلسطین و تلاش برای بازگشت به مذاکرات جدی و موثر برای دستیابی به صلح عادلانه و همه جانبه بر اساس راه حل دو کشور را بررسی کردند.

شاه اردن تاکید کرد که این کشور به تلاش های خود برای حفاظت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس تحت قیمومیت هاشمی بر آنها ادامه خواهد داد.

طبق قوانین بین المللی و اسناد تاریخی و حقوقی موجود، سازمان اوقاف بیت‌المقدس و امور مسجد الاقصی اردن، تنها مرجعی است که صلاحیت انحصاری آن را دارد که کلیه امور حرم را اداره و ورود و خروج به آن را تنظیم کند. 

مسجد الاقصی با کل گستره ۱۴۴ هکتاری از جمله تمام دیوارها و دروازه‌ای آن، یک مکان مقدس عبادی برای مسلمانان است. 

پیشتر نیز دولت اردن هرگونه تلاش برای تغییر وضع موجود تاریخی و قانونی مسجد الاقصی را غیر ممکن اعلام و آن را رد کرده است. 

وزارت امور خارجه اردن پیشتر تاکید کرده بود که اردن بر اساس ولایت هاشمی بر مقدسات اسلامی و مسیحی در بیت المقدس به تلاش‌های خود برای محافظت و مراقبت از مسجد و حفظ حقوق همه مسلمانان در آن ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha