استاندار: اشتغالزایی تابستانه در خراسان رضوی از میانگین کشوری پیشی گرفت

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۳۰ هزار شغل در تابستان گذشته در این استان ایجاد شده که این رقم از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال با حضور وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات مرکز آمار کشور که مبنای تصمیم گیری هاست، وضعیت بیکاری کشور در بهار امسال به ۹.۱ دهم و در تابستان به  ۸.۹ دهم رسید که سه دهم ضریب بیکاری در کشور کاهش یافته است و این رقم در استان خراسان رضوی حدود هفت دهم است.

نظری خاطر نشان کرد: آمار بیکاری استان خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: از سوی دیگر جمعیت فعال و جویای کار کشور در بهار امسال از ۴۱.۹ به ۴۱ درصد رسیده است و فضای کسب و کار در استان از ۴۱.۹ در بهار به ۴۲.۴ درصد در تابستان رسید که نشان از افزایش نیروی کار در خراسان رضوی است.

او گفت: ایجاد اشتغال در استان خراسان رضوی در محورهای مختلفی در حال پیگیری است که می توان به اشتغال تولید محور که در صنعت، معدن و کشاورزی دنبال می شود، اشتغال مبتنی بر خدمات که بخش عمده‌ای از اشتغال استان در این حوزه رخ می دهد، اشتغال زائر محور از جمله در حوزه اسکان، حمل و نقل و تغذیه که در ارتباط با زائران است نام برد.

به گفته استاندار خراسان رضوی، در دوران کرونا بیشترین آسیب به حوزه اشتغال وارد شد.

نظری افزود: با توجه به پیگیری طرح نهضت ملی مسکن در استان، شاهد ایجاد اشتغال در حوزه مسکن به واسطه پیشران بودن آن در ایجاد اشتغال هستیم و در نهایت می توان به اشتغال بر اساس تسهیلات که توسط نهادهای حمایتی پیگیری می شود، اشاره کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بر اساس گزارش تامین اجتماعی از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ هزار و ۷۸۴ نفر در این استان برای پوشش بیمه ای، نام نویسی اجباری شده اند که لیست بیمه بیش از ۳۶ هزار نفر آنها پرداخت نشده است.

محمد امین بابایی افزود: در طول هفت ماه گذشته ۴ هزارو ۲۳۷ مجوز مشاغل خانگی صادر شده است که برای هزار و ۵۴۴ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز وارد مشهد شد، شرکت در نشست سراسری زیست بوم ملی اشتغال، آغاز عملیات اجرایی احداث ۲ هزار واحد مسکونی در گلبهار و شرکت در کارگروه اشتغال خراسان رضوی از جمله برنامه های سفر وزیر تعاون به این استان است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha