۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰
کد خبر: 84931756
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مکرون در مقابل نارضایتی فزاینده فرانسویان

۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰
کد خبر: 84931756
مکرون در مقابل نارضایتی فزاینده فرانسویان

تهران- ایرنا- نظرسنجی‌ها از کاهش سه درصدی اعتماد مردم فرانسه به رئیس جمهوری کشورشان حکایت دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، در حالی که امانوئل مکرون قرار است در هفته‌های آینده اصلاحات عمده‌ای را به ویژه در زمینه بازنشستگی صورت دهد، آخرین نظرسنجی‌ها میزان اعتماد مردم به او را با کاهش ۳ درصدی  یک ماه، ۳۵ درصد نشان می‌دهد.

این گزارش به نقل از نزدیکان مکرون می افزاید وی قصد کوتاه آمدن از اجرای برنامه اصلاحاتی که یکی از وعده‌های انتخاباتی بود را ندارد.

یکی از این افراد به خبرنگار فیگارو گفت: مکرون می‌خواهد تصویر رئیس جمهوری اصلاحگر را از خود در تاریخ به جا بگذارد و به هر قیمتی این کار را خواهد کرد.

وی افزود: همانظور که وی بارها تکرار کرده است، محدودیت ‎های دولت مشکل او نیست چون او وزیر نیست.

این گزارش حاکی است: به نظر می رسد اجرای قانون افزایش سن بازنشستگی در عرصه سیاسی و اجتماعی برای مکرون ساده نباشد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که میزان بی اعتمادی بازنشستگان به مکرون با ۹ درصد افزایش به ۵۴ درصد رسیده است. حتی میزان اعتماد به رئیس جمهوری در طبقه ثروتمند نیز زیاد نیست. میزان اعتماد به مکرون با سه درصد کاهش به ۴۸ درصد رسیده و نرخ بی اعتمادی با سه درصد افزایش، ۵۰ درصد اعلام می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بهار امسال در دو نوبت برگزار شد. در دور نخست (روز ۱۰ آوریل -۲۱ فروردین) مکرون  با کسب ۲۷.۶ درصد آرا و مارین لو پن با ۲۳ درصد به دور دوم راه یافتند. دور دوم نیز ۲۴‌آوریل (۴ اردیبهشت) برگزار شد و در جریان آن، مکرون با ۵۸.۵۵ درصد در برابر ۴۱.۴۵ درصد رای لو پن به پیروزی رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha