چهار هزار و ۵۰۰ گلستانی از ظرفیت اشتغال کمیته امداد آموزش مهارتی را فرا گرفتند

گرگان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام (ره) گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ نفر از طریق این نهاد، آموزش‌های مهارتی را با حضور در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

عیسی بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به تاکید روستامحور کارها و برنامه‌ها، امسال متعهد شدیم که ۹ هزار نفر را به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های ۱۴گانه استان برای آموزش‌های پایه و مهارتی معرفی کنیم.

وی بیان کرد: این تعداد افرادی که تاکنون آموزش‌ها را فرا گرفتند، با دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای برای ایجاد شغل، تاکنون سه هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: کل اعتبارات این حوزه برای نهاد کمیته امداد امام (ره) استان، هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که انتظار داریم بانک‌ها نسبت به جذب آنها تهران اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) گلستان گفت: دولت مردمی، تعهد کرده امسال یک میلیون شغل در کشور ایجاد کند که ۵۰ درصد آن به کمیته امداد واگذار شده است و سهم گلستان از ۵۰۰ هزار تعهد کل کشور برای دهک‌های اول تا پنجم جامعه، ۱۳ هزار فرصت شغلی است.

وی یادآور شد: رسیدن به این حجم از ایجاد اشتغال، آموزش پایدار می‌خواهد که براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، متقاضیان اشتغال را به این مراکز معرفی و برای دریافت تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال به بانک‌ها معرفی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در بحث ایجاد اشتغال و تسهیلات دیگر تنها، خانواده تحت پوشش این نهاد، جامعه هدف نیست و هر فردی با داشتن شرایط مورد نظر از جمله قرار داشتن در دهک‌های اول تا پنجم می‌تواند در زمینه ایجاداشتغال و دریافت تسهیلات از این نهاد اقدام کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha