سهم کردستان از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی ۱۸۰۰ میلیارد تومان است

سنندج- ایرنا-  گفت: سهم استان از تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی افزون بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است و دستگاه‌های اجرایی استان تا اوایل بهمن سال جاری فرصت دارند متقاضیان را معرفی و این میزان تسهیلات را جذب کنند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه اختصاص این میزان تسهیلات در راستای اراده دولت برای اشتغال آفرینی جوانان است، اظهار داشت: هر دستگاهی در هر شهرستانی نتواند سهم خود را از تسهیلات تبصره ۱۶ مصرف کند، این تسهیلات در اختیار دیگر دستگاه‌های و شهرستان‌های متقاضی قرار می‌گیرد.

استاندار کردستان افزود: با توجه به عملکرد بسیار مناسب استان در ایجاد اشتغال طی سال‌جاری و کسب رتبه دوم کشوری تاکنون، باید تمام تلاش خود را معطوف به جذب این تسهیلات و برنامه‌ریزی برای دریافت اعتبارات بیشتر از محل این تبصره قانونی کنیم.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره ۱۶ فرصت و ظرفیت خوبی برای استان محسوب می‌شود، تاکید کرد: با دقت، حساسیت و دلسوزی، افراد متقاضی استفاده از این تسهیلات غربال و معرفی شوند تا در نهایت منجر به ایجاد اشتغال و درآمد واقعی و پایدار برای مردم شود.

وی خواستار پیگیری جدی‌تر مصوبات سفر رئیس جمهور و دریافت اعتبارات مصوب شده برای پروژه‌های کلان و بزرگ استان شد و گفت: در استان پروژه های بزرگی نظیر کریدور شمال به جنوب، راه آهن و حوزه آب وجود دارند که با استفاده از آن اعتبارات باید به نتیجه برسند.

 

دعوت از مردم انقلابی کردستان برای شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، موفقیت‌های نظام اسلامی در مبارزه با جهان سلطه را یادآوری کرد و گفت: همه موفقیت‌های کسب شده در کشور مرهون روحیه آزادگی مردم و هدایت‌های پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب است.

زارعی‌کوشا از آحاد مردم انقلابی کردستان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و همه کارکنان ادارات و سازمان‌ها دعوت کرد با حضور پر رنگ در راهپیمایی باشکوه و معنادار ۱۳ آبان برگ زرین دیگری بر تاریخ افتخارات این سرزمین بیفزایند.

وی اعلام موضع صریح مدیران با روحیه انقلابی را حائز اهمیت برشمرد و اظهارداشت: علاوه بر حضور میدانی و اعلام موضع در مناسبت‌های مختلف، مدیران باید با کارآمدی و خدمتگذاری و ایجاد رضایت مندی عمومی، بسترهای عملیاتی شدن جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب را فراهم کنند.

استاندار کردستان همچنین در این جلسه مصوبات کارگروه امور زیربنایی استان را برای بررسی همه جانبه تر به آن کارگروه ارجاع داد تا به صورت کامل‌تر جهت تصمیم گیری به شورای برنامه ریزی و توسعه ارائه شوند.

هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان سه دستور کار شامل بررسی مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توزیع اعتبارات تبصره ۱۶ در بودجه سال‌جاری و رویکرد کلان بودجه سال آینده داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha