رعایت نکردن اصول مهندسی سبب بی قوارگی شهرها می شود

یاسوج- ایرنا- مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور گفت: رعایت نکردن ضوابط شهرسازی که منطبق با حقوق شهر و شهروندان و مدیریت ترافیکی نباشد سبب بی قوارگی در شهرهای کشور خواهد شد.

وحید قربانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جامعه مهندسی کشور می تواند به عنوان سازندگان کیفی ساختمان در فضای تخصصی کار طراحی و نظارت و اجرا را انجام دهند و هر چه با کیفیت تر این کار انجام گیرد به اهداف دولت نزدیک تر می شویم.

وی با اشاره به طرح ملی نهضت مسکن، افزود: زیرا گروه های هدفی که قرار است از این مسکن ها استفاده کنند افرادی هستند که با منابع بسیار محدود وارد می شوند.

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور تصریح کرد: دولت محدودیت منابع فراوان دارد و بخش عمده ای از این منابع تسهیلات بانکی است و چه خوب است که در طراحی و نظارت و اجرا حداکثر کیفیت با حداقل منابع استفاده شود که این کار مهندسان است.

قربانی ابراز داشت: در طراحی های راهبردی هم توقع می رود تفاوت شهرها و روستاها دیده شود و نیازهای اقلیمی مورد توجه باشد این ها همه نگاه های مهندسی است که باید جامعه مهندسی کمک کند که از تیپ سازی و کارهای بی روح و غیر منطبق با شرایط اقلیمی و محلی پرهیز شود.

وی ادامه داد: ساختمان هایی ساخته شوند که روح اجتماعی جامعه را تحت تاثیر مثبت خود قرار دهد و به اقتصاد خانوارهای کمک کند.

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور گفت: بخشی از جامعه مهندسی در دستگاه های دولتی و نهادهای حاکمیتی هستند و برخی در سازمان های نظام مهندسی هستند.

قربانی تصریح کرد: یکی از اهداف ما ایجاد ائتلاف بین در استانداری ها و وزارت کشور با سازمان نظام مهندسی است و امید است بخشی از این اهداف به نتیجه برسد.

وی ابراز داشت: باید مداخله فنی و علمی در تولید ساختمان انجام گیرد و اجرای ساختمان دست افراد صاحب نظر و متخصص تر باشد و جایگاه کسانی که در اجرای ساختمان مداخله می کنند کاهش پیدا کند و مقامات مسئول در اجرای تعهد ساختمانی دانش اموخته این رشته باشند.



 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha