معاون وزیر تعاون: ۳۲ درصد از بیکاران کشور را زنان تشکیل می‌دهند

مشهد- ایرنا- معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون ۳۲ درصد از بیکاران کشور را زنان تشکیل می‌دهند اما تعداد زنان بیکار در خراسان رضوی ۲۸ درصد است که از میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی مسکنی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح کارگاه تولید چرم نیاوران در مشهد افزود:همچنین تا کنون ۳۲ درصد از جامعه هدفی که برای دریافت تسهیلات به وزارت تعاون مراجعه کرده اند زنان بوده اند که به آنان تسهیلات پرداخت شده است.

معاون وزیر تعاون: ۳۲ درصد از بیکاران کشور را زنان تشکیل می‌دهند

مدیر کارگاه تولید چرم نیاوران هم در این مراسم گفت: رسالت ما در این کارگاه تولیدی، توانمندسازی زنان است که در این راستا با راه اندازی این کارگاه تولیدی برای ۲۰ زن به صورت مستقیم و برای ۵۰۰ زن به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

ناهید زراعتی افزود: این افراد در همین کارگاه تولیدی کار را آموخته و توانمند شده اند و کارهای نیمه ساخته به آنها تحویل داده می‌شود و آنها در منزلشان محصولات را به صورت دستی ایجاد می‌کنند و دوباره به کارگاه تحویل می‌دهند و پس از آن محصولات تولیدی به بازار فروش ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی این کارگاه ۷۰ میلیارد ریال سرمایه هزینه شده است که  ۲۰ میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی بوده است.

مدیر کارگاه تولید چرم نیاوران در این مراسم گفت: چرم نیاوران دارای سه شعبه در برج میلاد تهران، برج آلتون و خیابان احمدآباد است و محصولات و صنایع چرم تولیدی در این کارگاه ۳۰ درصد کمتر از صنایع چرم مشهد است.

معاون وزیر تعاون: ۳۲ درصد از بیکاران کشور را زنان تشکیل می‌دهند

طرح کارگاه تولیدی انواع کیف‌های چرم نیاوران امروز با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید و رییس صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha