هشدار نارنجی هواشناسی خراسان رضوی تا اوایل هفته آینده برقرار است

مشهد- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: هشدار نارنجی هواشناسی استان با ادامه بارشها تا اوایل هفته آینده برقرار است.

آذر رضایی‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق پیش بینی صورت گرفته تا اواسط هفته آینده به تناوب افزایش ابرناکی، بارندگی و سرعت وزش باد با شدت و ضعف در نقاط مختلف استان ادامه دارد.

وی خاطنرشان کرد: آبگرفتیگی معابر و سیلابی شدن مسیلها در استان پیش بینی شده و در نقاط سردسیر نیز مه گرفتکی و کاهش دید پدیده غالب خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته از ۳۳ ایستگاه سنجش باران در استان، بارندگی در ۱۵ ایستگاه ثبت شد که ریوش و کوهسرخ هر یک با ثبت ۲۱ میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارش را ثبت کرده اند.

رضایی افزود: بیشترین میزان بارندگی در مشهد نیز در ایستگاه فردوگاه هاشمی نژاد با سه و نیم میلیمتر ثبت شد.

وی ادامه داد: بیشترین سرعت وزش باد نیز از شهرستان بجستان با ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کوهسرخ با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس سردترین و مه‌ولات با ۲۵ درجه گرمترین نقاط استان بودند، دمای هوای مشهد نیز روز گذشته بین ۱۰ تا ۱۴ درجه سلسیوس متغیر بود و امروز دمای هوای مشهد بین ۹ درجه تا ۱۶ درجه خواهد بود.

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی سه‌شنبه دهم آبان ماه جاری در خصوص وقوع رگبار، باران، رعد و برق و تگرگ با احتمال خسارت، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

در اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی آمده است: با ورود سامانه بارش‌زا به استان از عصر سه شنبه تقویت تناوبی آن در روزهای آینده به ویژه پنجشنبه و جمعه هفته جاری سبب وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد

همچنین آبگرفتگی و وقوع رواناب و سیلاب در نواحی مستعد استان خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha