کمک به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت سازمان بازرسی‌کل کشور است
سد درحال ساخت نرماب چهل چای مینودشت

گنبدکاووس - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور، دغدغه این سازمان را پیگیری برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دانست و گفت: یکی از این طرح‌ها با برخورداری از پیشرفت فیزیکی بالا سد «نرماب چهل‌چای» مینودشت است.

مصطفی علی‌اصغرپور روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از عملیات ساخت سد نرماب مینودشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سازمان بازرسی آمادگی دارد با توجه به قانون و ظرفیتی که در سطح ملی و استانی در اختیار دارد، نسبت به آسیب شناسی، طراحی و اجرای پروژه‌ها به متولیان کمک کرده و جلوی هزینه‌های اضافی در اجرای پروژه‌ها را بگیرد.

وی افزود: جلوگیری از هزینه‌های اضافی در اجرای پروژه‌ها علاوه بر کمک به دولت برای مدیریت هزینه‌ها و اسراف بیت‌المال، باعث می‌شود، منابع محدود در جای مناسب‌تر هزینه شود.

علی اصغرپور اضافه کرد: این سازمان فعالیت‌های نظارتی خود را در بحث کمک به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اولویت پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا پررنگ‌تر کرده است.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: دفتر حمایت از تولید در سازمان بازرسی کل کشور برای کمک به پروژه‌های نیمه تمام کلان، کارگاه‌ها، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی تشکیل شده است.

کمک به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت سازمان بازرسی‌کل کشور است
بازدید معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کشور از سد درحال ساخت نرماب مینودشت

علی اصغرپور گفت: با توجه به نام‌ گذاری امسال به "تولید، دانش‌ بنیان، اشتغال آفرین" توسط رهبر معظم انقلاب، توجه به بحث‌های دانش بنیان‌ بیشتر مورد توجه قرار گرفته و قرارگاه شرکت‌های دانش بنیان طراحی شد که معاونت سیاسی و قضایی سازمان بازرسی مسوول این بخش است.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: پروژه‌های نیمه تمام زیادی در سراسر ایران اسلامی وجود دارد اما پروژه‌های مانند سد نرماب با توجه به اهمیت آن در تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی استان گلستان که در مرحله نهایی کار قرار دارد باید سریع‌تر به سرانجام برسد.

به گزارش ایرنا، عملیات ساخت سد نرماب چهل‌چای از سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال ( ۸۵ درصد فایناس داخلی و سهم قرارگاه خاتم‌ و ۱۵ درصد سهم دولت) بر روی سه رودخانه نرماب، چهل‌چای و خرمالو مینودشت آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۵ افتتاح شود اما به سبب عدم تخصیص کامل اعتبارات مورد هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

این سد ظرفیت ذخیره ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب و قابلیت تنظیم تا حدود ۱۸۰ میلیون مترمکعب را دارد.

به گفته متولیان شرکت آب منطقه‌ای گلستان، تاکنون برای اجرای سد نرماب چهل چای مینودشت ۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده و تکمیل کامل آن به ۳۴ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

شهرستان مینودشت با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha