۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84931476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایتالیا بر ضرورت مذاکره بین اوکراین و روسیه تاکید کرد

تهران – ایرنا- اروپا که با بحران انرژی و اقتصادی ناشی از جنگ اوکراین دست به گریبان است و به سرکردگی آمریکا نشان داده راه حل دیپلماتیک برای رفع این درگیری را دنبال نمی کند، اکنون ایتالیا بر ضروت مذاکره بین کی‌یف و مسکو تاکید می‌ورزد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس روسیه، دیپلمات ارشد ایتالیایی تلاش برای مذاکره بین پوتین و زلنسکی را ضروری خواند.

در این گزارش آمده است، آنتونیو تاجانی (Antonio Tajani)، وزیر امور خارجه ایتالیا، دستیابی به توافق بین روسای جمهور روسیه و اوکراین را ضروری می داند. وی در عین حال تصریح کرد که جهان باید بر اساس اصل عدالت عمل کند.

بنابراین گزارش وزیر امور خارجه ایتالیا در مصاحبه با «شبکه ۵» تلویزیون این کشور که مقر آن در میلان است در این باره گفت: هدف باید تضمین یک توافق بین پوتین و زلنسکی باشد که دو طرف قادر باشند (پشت یک میز) بنشینند و مذاکره کنند.

وزیر امورخارجه ایتالیا افزود: صلح باید مبتنی بر موازین عدالت باشد، عدالت به معنای محافظت از تمامیت ارضی اوکراین.

به گزارش ایرنا، درحالی برخی از کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا بر انجام مذاکره و در پیش گرفتن راه حل سیاسی برای متوقف ساختن ادامه درگیری در اوکراین را مطرح می کنند که  مقامات ارشد در اروپا به سرکردگی آمریکا با کنار گذاردن راه حل های دیپلماتیک به حمایت نظامی از کی یف پرداخته تا بدین سان آتش این جنگ را در قاره اروپا همچنان شعله ور نگاه دارند.

ایتالیا ارسال سلاح به اوکراین را متوقف می‌کند

در همین حال که دیپلمات ارشد ایتالیایی بر ضرورت مذاکره بین مسکو و اوکراین تاکید می کند روزنامه ایتالیایی «ایل‌ مساجرو» نیز به نقل از مقامات دولتی این کشور نوشت: رم در حال قطع کمک‌های نظامی خود به کی‌یف است و این درحالی است که اوکراین هنوز با مشکل تامین سلاح برای ادامه جنگ با روسیه مواجه است.

روسیه پنجم اسفند ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی خود از سوی غرب به سرکردگی آمریکا به اوکراین حمله برد، کشورهای غربی با اعمال تحریم بخش نفت و گاز روسیه اکنون خود با بحران انرژی و اقتصادی ناشی از این تحریم مواجه شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha