۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۸:۳۱
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 84931320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گردش ۱۲ هزار میلیارد تومانی در بخش مسکن استان کرمانشاه با طرح استاندار

کرمانشاه - ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به طرح ابتکاری استاندار درباره احداث مسکن، گفت: پیش‌بینی می‌شود که با اجرای این طرح ۱۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی در استان اتفاق بیفتد و حتی امکان دارد که به ۱۵ الی ۲۰ هزار میلیارد تومان هم افزایش یابد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ «منوچهر فخری» در جلسه بررسی طرح جهش اقتصادی استان با رویکرد تولید مسکن افزود: بر اساس طرح ابتکاری و ایده استاندار کرمانشاه، تسهیلات به جای پرداخت به انبوه ساز، به حساب کارخانه و تولید کننده مصالح و تجهیزات واریز می شود که منجر به رونق همزمان مسکن و اقتصاد در استان می شود.

وی با اشاره به ایده و طرح ابتکاری استاندار کرمانشاه برای رونق هم‌زمان مسکن، تولید و اشتغال، اظهار کرد: این تسهیلات باید به طور کامل برای تامین نیاز پروژه های احداث مسکن مصرف شود که منجر به رونق تولید و در نتیجه رونق اشتغال و کسب کار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: این طرح بسیار خوبی است که بانک تسهیلات را به تولید کننده پرداخت می کند و خوشبختانه تمام عوامل در استان اعم دستگاه های اجرایی و بانک ها همکاری خود را برای تسریع در اجرای آن اعلام کرده اند که باید هر چه سریعتر عملیاتی شود.

فخری در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های واحدهای تولیدی در استان تصریح کرد: تولیدکنندگان بسیار خوبی با داشتن توانمندی های ویژه در استان وجود دارد که حتی در کشور برند نیز هستند که با این ظرفیت و امکانات در استان خواهیم توانست طرح را اجرایی کنیم و جای هیچ گونه نگرانی در خصوص تولیدات استان برای مصارف واحدهای ساختمانی وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به پیگیری های مستمر در استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: دولت سیزدهم نگاه مثبت و عملکردی به بخش مسکن دارد و در استان کرمانشاه نیز با مدیریت استاندار اقدامات ارزنده ای برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفته و جلسات آن به صورت مستمر تشکیل می شود که نتایج خوبی در این زمینه کسب شده و حتی بعضی از مصوبات آن نیز به صورت الگو در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

در این جلسه مدیران بخش دولتی و خصوصی و همچنین پیمانکاران و تولیدکنندگان با حمایت و پشتیبانی از ایده استاندار کرمانشاه برای استفاده از تولیدات داخلی این موضوع را حاکی از تحقق هر چه بیشتر شکوفایی و رونق اقتصادی در استان عنوان و اعلام کردند که برای اجرای این طرح از آمادگی کافی برخوردار هستند.

سهمیه استان کرمانشاه از مسکن ملی ۱۲۰ هزار واحد است

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۳ هزار واحد مسکن ملی استان در حال ساخت است و سهمیه استان در چهار سال ۱۲۰ هزار واحد است، گفت: در ابتدای فراخوان دولت، ۲۰۰ هزار کرمانشاهی متقاضی دریافت مسکن ملی بودند که بعد از پالایش اولیه ۵۷ هزار نفر دارای شرایط اولیه تشخیص داده شدند و در حال تکمیل مدارک خود هستند.

«مهرداد آهکی» تسهیلات اعطای به مردم کرمانشاه را ۴۰۰ میلیون تومان و در شهرستان های استان ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس تاکید وزیر راه و شهرسازی پروژه های مسکن ملی متقاضی محور است و سهمیه هر استان براساس میزان تقاضای موجود می تواند افزایش پیدا کند و همچنین جهت مساعدت به متقاضیان سهم آورده مردم را تا آخرین لحظه دریافت نمی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha