آغاز عملیات اجرایی بیش از ۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن در گلبهار خراسان رضوی

مشهد-ایرنا- عملیات اجرایی بیش از ۹ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن عصر چهارشنبه طی مراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی "رستم قاسمی" وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید گلبهار آغاز شد.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید کشور عصر چهارشنبه با حضور ویدئو کنفرانسی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور و دیگر معاونان و مدیران این وزارتخانه، آغاز شد که بیش از ۹ هزار واحد آن مربوط به گلبهار بود.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید گلبهار در این مراسم گفت: عملیات اجرایی ۹ هزار و ۴۸۷ واحد مسکونی در قالب گام دوم طرح نهضت ملی مسکن در گلبهار آغاز شده است.

حسن خالقی مقدم افزود: تاکنون ۱۴۰ هزار و ۳۸۰ نفر متقاضی برای واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در گلبهار ثبت نام کرده اند که از این تعداد تاکنون ۱۳۲ هزار و ۹۵۲ نفر پالایش شدند و در نهایت تعداد ۳۰ هزار و ۵۱۳ نفر واجد شرایط شناخته و برای تلفن همراه نیمی از آنان پیامک ارسال شده است تا نسبت به افتتاح حساب در بانک اقدام کنند.

وی بیان کرد: در مجموع گام اول و دوم طرح نهضت ملی مسکن تاکنون برای حدود ۲۰ هزار و ۳۱۶ واحد زمین در شهر گلبهار تامین شده است که ۱۰ هزار و ۸۲۹ واحد مربوط به گام اول و ۹ هزار و ۴۸۷ واحد به گام دوم تعلق دارد.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: در حال حاضر بیش از دو و نیم برابر متقاضیان واریز کننده وجه اولیه طرح نهضت ملی مسکن در گلبهار تامین زمین انجام شده است.

شهر جدید گلبهار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی کلانشهر مشهد قرار دارد. این شهر از جنوب به سلسله کوه‌های بینالود، از شمال به کوه‌های هزار مسجد منتهی شده و به علت قرار گرفتن بین دو رشته کوه دارای هوایی مناسب است.

شهرجدید گلبهار که برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و قابل توسعه تا ۴۰۰ هزار نفر ساخته شده  است با وسعتی چهار هزار هکتاری در امتداد جاده مشهد - چناران قرار دارد.

ایجاد این شهر در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به منظور کنترل توسعه پیوسته این شهرها، هدایت جمعیت محدوده اطراف آنها و جلوگیری از نابودی زمین‌های کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت در سال ۱۳۷۲ به عنوان نخستین مصوبه "طرح جامع شهرهای جدید" به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha