۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۵۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84931125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست هلند از پکن برای تعطیلی ایستگاه‌های پلیس چینی در آمستردام و روتردام

تهران- ایرنا- دولت هلند از چین خواسته است که ایستگاه‌های پلیس خود را در شهرهای آمستردام و روتردام تعطیل کند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از یورونیوز، دولت هلند در پیامی به چین از این کشور خواسته است ایستگاه‌های پلیس خود در شهرهای آمستردام و روتردام را تعطیل کند. در بیانیه دولت هلند گفته شده است که ایستگاه‌های پلیس چینی در این شهرها به طور غیر قانونی تاسیس شده است.

سازمان‌های غیر دولتی در کشور هلند در تحقیقات میدانی ادعا می‌کنند که کشور چین با تاسیس چند ایستگاه پلیس در شهرهای این کشور بر فعالیت مخالفین سیاسی خود نظارت می‌کند.

ووپکه هوکسترا، وزیر امور خارجه هلند در پیامی توئیتری نوشت: دولت از سفیر چین خواسته است که نسبت به تعطیلی ایستگاه‌های پلیس خود در شهرهای هلند اقدام سریع کند.

وی افزود: از آنجایی که از هلند برای این کار مجوزی درخواست نشده است، این وزارتخانه به سفیر اطلاع داده است که ایستگاه‌ها باید فورا تعطیل شوند.

پکن این اتهامات را رد کرده و گفته است که ادعاهای مربوط به ایستگاه‌های پلیس غیرقانونی نادرست است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین هفته گذشته در واکنش به اتهامات وارد شده از سوی مطبوعات هلندی گفت: ایستگاه‌های پلیس چینی در هلند با تبعیت از قوانین بین‌الملل تنها امور مربوط به شهروندان چینی از جمله تمدید گواهینامه را پیگیری می‌کنند.

در ماه سپتامبر، یک سازمان غیردولتی اسپانیایی در گزارشی از وجود ۳۶ ایستگاه پلیس چینی در کشورهای اروپایی خبر داده بود که برای بررسی فعالیت‌های مخالفان سیاسی دولت چین تاسیس شده است.

وزارت خارجه هلند نیز چند هفته پیس گفته بود در حال بررسی گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد چین دو پایگاه پلیس غیرقانونی در هلند برای نظارت بر مخالفان خود ایجاد کرده است.

سازمان‌های غیردولتی کشور هلند ادعا کرده‌اند که پکن از این تسهیلات برای نظارت و ساکت کردن مخالفان سیاسی خود استفاده می‌کند و از افسران سابق ارتش و اطلاعات به عنوان کارمند استفاده می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha