۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84931089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوتین از آمادگی مسکو برای صدور غلات رایگان به کشورهای فقیر خبر داد

تهران- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با همتای اندونزیایی خود از آمادگی کشورش برای صادرات غلات رایگان به کشورهای فقیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی، آمادگی این کشور برای صادرات غلات رایگان به کشورهای فقیر را اعلام کرد.

سرویس مطبوعاتی کرملین روز چهارشنبه ضمن اعلام خبر این گفتگوی تلفنی گفت که پوتین این پیشنهاد را در چارچوب تضمین امنیت غذایی جهان و اجرای توافق‌نامه استانبول در تسهیل صادرات غلات از دریای سیاه بیان کرده است.

پوتین خواستار رفع موانع موجود بر سر صادرات غلات و محصولات و کودهای کشاورزی کشورش از دریای سیاه شد که طبق ادعای مسکو از سوی کشورهای غربی جلوگیری می‌شود.

وی همچنین از آمادگی کشورش برای صادرات غلات رایگان به کشورهای فقیر به عنوان کمک‌های بشردوستانه مسکو خبر داد که به گفته کرملین از سوی جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس جمهور روسیه همچنین از سوء استفاده اوکراین در کوریدورهای صادرات غلات به نفع مقاصد نظامی انتقاد کرد و گفت روسیه تا زمانی که تضمین لازم از سوی طرف‌های اوکراینی دریافت نکند، اقدام به صادرات غلات نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha