۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84931036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم‌ توسعه روابط با ترکمنستان را فعال‌تر کرده است

گرگان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: دولت سیزدهم توسعه روابط با ترکمنستان را فعال کرده است که سفر هیات تجاری از استان گلستان در مهرماه سال‌جاری برای استفاده از این ظرفیت بود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد دهنوی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان، افزود: از مشارکت و بابرنامه بخش خصوصی استان در انجام این سفر به ترکمنستان برای توسعه روابط با این کشور قدردانی می‌شود.
.
وی افزود: تسریع در تردد کامیون از مرز اینچه برون گنبدکاووس، صدور روادید برای رانندگان، شرکت تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان در نمایشگاه‌های کشور ترکمنستان، کاهش تعرفه ترانزیتی برای ورود به خاک ترکمنستان، همکاری در بزرگداشت سیصدمین سال مختومقلی فراغی شاعر و عارف نامی ترکمن، بیابان‌زدایی، همکاری دانشگاهی، افزایش ساعت کاری گمرک، تجارت چمدانی، شرکت در جشنواره‌های فرهنگی و هنری، رونق گردشگری، استفاده از ظرفیت بنادر بین دو کشور، توسعه خط ریلی از جمله مسائلی بود که در سفر هیات تجاری گلستان به ترکمنستان  پیگیری شد.

موافقت مجوز ۵ هزار پلاک خودرو برای جابجایی کالا در اینچه‌برون

دهنوی گفت: مجوز موافقت اولیه از وزیر صمت برای ۵ هزار پلاک خودرو جابجایی کالا در اینچه‌برون گنبدکاووس دریافت شده که کمک بزرگ به توسعه استان در آینده نزدیک است.

وی ادامه داد: برای سرمایه‌گذاری ریلی استان گلستان و اتصال آن به جنوب، نشست سه جانبه بین گلستان، ترکمنستان و روسیه در آذرماه سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha