۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 84931016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صندوق حمایت از یک ادعا؛ ۱.۳۳ دلار به ازای هر گل در جیب کارگران مهاجر قطر

تهران- ایرنا- فدراسیون فوتبال دانمارک از راه‌اندازی طرحی خبر داد که بر اساس آن، به ازای هر گلی که در تمام رده‌های سنی فوتبال این کشور به ثمر برسید، مبلغی به کارگران مهاجر قطر تخصیص داده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال دانمارک، به ازای هر گلی که در ماه جاری در مسابقات تمام رده‌های سنی این کشور زده شود، مبلغ ۱.۳۳ دلار به صندوقی برای کمک به کارگران مهاجر قطر اعطا خواهد شد.

نهاد اداره‌کننده فوتبال دانمارک اعلام کرده که زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱، بیش از ۵۵هزار گل در تمام رده‌های سنی به ثمر رسیده است. در صورتی که همین تعداد گل در ماه جاری به ثمر برسد، مبلغی بیش از ۷۳هزار دلار به این صندوق تعلق خواهد گرفت.

انتخاب کارگران مهاجر شاغل در قطر برای اعطای این مبلغ، به نوعی انتقاد از ادعاها درباره نوع رفتار با کارگران مهاجر در کشور میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است.

بنا به ادعای گزارش نشریه گاردین در ماه فوریه، از زمان اعطای حق میزبانی به قطر در سال ۲۰۱۰، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کارگر مهاجر در این کشور در جریان عملیات‌های مرتبط با آماده‌سازی و ساخت ورزشگاه‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری جام جهانی، جان خود را از دست داده‌اند. قطر همواره ادعاها درباره نادیده گرفتن حقوق کارگران مهاجر را تکذیب کرده است.

عواید این اقدام فدراسیون فوتبال دانمارک، در اختیار اتحادیه بین‌المللی کارگران بخش ساخت و ساز و صنابع چوبی قرار می‌گیرد. 

فدراسیون فوتبال دانمارک همچنین تصمیم گرفته تا خلاف سال‌ها و رویدادهای گذشته، خانواده بازیکنان تیم ملی این کشور را به قطر نفرستد. 

دانمارک در گروه چهارم بیست‌ودومین دوره جام جهانی با تیم‌های فرانسه، تونس و استرالیا هم‌گروه است.جام جهانی ۲۰۲۲ از ۲۹ آبان آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha