استاندار گلستان: نهضت ساماندهی نمازخانه‌ها و خدمات بین‌راهی استان با همت ویژه امکان‌پذیر است

گرگان -ایرنا - استاندار گلستان با تاکید بر ساماندهی وضوخانه‌ها، نمازخانه‌ها و مراکز خدمات بین‌راهی در استان گفت: بهترین مکان‌ها باید در مراکز بین‌راهی به نمازخانه و خدمات‌دهی به مسافران اختصاص داده شود و این نهضت با کمک و همت دستگاه‌های اجرایی، مدیران و مسوولان استانی امکان‌پذیر است.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز استان گلستان افزود: فرهنگ مردم گلستان بر پایه مهمان‌نوازی استوار بوده و همین مساله را باید در تمام مراکز خدمات‌رسانی به مسافران شاهد باشیم و  با توجه به اهمیت نماز در جامعه باید بهترین مکان با مناسب‌ترین امکانات را در نمازخانه‌های بین راهی فراهم‌ شود.

استاندار گلستان گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام نمازخانه‌های بین راهی برای خدمت‌رسانی بهتر به مسافران در اولویت پیگیری برنامه‌های نیمه‌تمام استان قرار می گیرد.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ نماز در مدارس اظهار داشت: اجلاس سراسری نماز با عنوان «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» آسیب‌ها، موانع و راهکارهای تعالی پیوند خانه، مدرسه و مسجد و نقش و همگرایی نهادهای فرهنگی در پیوند خانه، مدرسه و مسجد با حضور معلمان و دانش آموزان سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد:همچنین اختتامیه جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر» در راستای ترویج مفاهیم نماز و تبیین کارکردهای آن در مرکز استان برگزار خواهد شد.

سند تحول بنیادین اقامه نماز در گلستان تدوین شد

استاندار گلستان گفت: سند فاخر تحول بنیادین پنج ساله اقامه نماز در حوزه استان گلستان با راهبردها، برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در حوزه نماز برای برنامه‌های عملیاتی در بین تمامی دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی تدوین شده و به صورت رسمی به دستگاه ها ابلاغ خواهد شد.

زنگانه افزود: تمامی ادارات، مدیران، مدارس، دانشگاه ها، مساجد و تمام متولیان فرهنگی باید شرایط برگزاری باشکوه نماز را فراهم کنند و در راستای ترویج و تبیین این مهم تلاش داشته باشند.

وی اظهار داشت: جشن نیمه شعبان، تشویق نسل جوان به افزایش شناخت و معرفت مهدوی، برگزاری دوره‌های نماز، اعزام مربی، اجرای طرح یاران موعود، نشست ویژه دانشجویان، برگزاری ضمن خدمت مهدوی با عنوان «حکومت و وظیفه منتظران»، آموزش تربیت مربی مهدویت و اختصاص ۷۰۰ میلیون ریال  به برنامه‌های آموزشی بنیاد مهدویت از جمله اقداماتی که برنامه هایی بوده که در راستای اجرای آنها برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تکریم ارباب رجوع و تسهیل کار مردم باید اولویت برنامه‌های ویژه مدیران و مسوولان استانی قرار گیرد و توجه به این مهم انتظار است.

در پایان این نشست سند تحول پنج ساله نماز در گلستان با حضور مسوولان استانی و شهرستانی رونمایی شد.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha