۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۰۷
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 84930961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد اسلامی: فلسطین حقی غیرقابل تقسیم و تجزیه است

تهران – ایرنا – جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که سرزمین، خاک، مقدسات، آب و هوای فلسطین حق انحصاری و خاص ملت فلسطین است و قابل تقسیم نیست.

به گزارش ایرنا، جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز چهارشنبه به مناسبت صد و پنجمین سالروز اعلامیه شوم بلفور افزود: دشمنی و جنایت صهیونیست ها تا هرجا افزایش یابد و هرچه کشورهای استعمارگر از این رژیم حمایت کنند، این حق غیرقابل تقسیم و تجزیه است.

در این بیانیه آمده است که: این حق نابود نمی شود و سال ها اشغالگری صهیونیست ها نمی تواند باعث فراموشی آن شود و داستانپردازی ها و خرافات دشمن نمی تواند در آن خللی ایجاد کند.

این سالروز شوم جنایتی بزرگ توسط انگلیس است که با اشغال فلسطین و آواره کردن ملت و تجاوز و رنج های ناشی از آن و کشتار و ترور که همچنان ادامه دارد، بنیان گذار بزرگترین جنایت تاریخ بشر شد.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: بیانیه بالفور مصداق وعده کسی که چیزی ندارد به کسی است که مستحق آن نیست و ما امروز شاهد ارتباط مستحکم میان ملت فلسطین با سرزمین و مقدسات خود هستیم.

این ارتباط نه تنها سست نمی شود بلکه با ادامه حماسه ها که مجاهدان رقم میزنند و مقاومت قهرمانانه ای که فداکاری می کند و شهید می دهد، روز به روز مستحکم تر می شود.

مقاومت در همه شیوه های آن و در راس آن مقاومت مسلحانه، تنها راه دفاع از این سرزمین است و کاروان شهدا و خون های ریخته شده، ایمان و یقین به پیروزی و آزادسازی را در ما افزایش می دهد.

"آرثر جیمز بالفور" وزیر خارجه وقت انگلیس در ۱۱ آبان سال ۱۲۹۶ در پی‌ مذاکرات‌ و تلاش‌های‌ سران‌ صهیونیسم، با صدور بیانیه ای از روتشیلد نخست وزیر وقت انگلیس خواست تا با شکل گیری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین اشغالی موافقت کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha