۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۵۰
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84930928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کووید و جنگ اوکراین ۴۲۰ میلیارد یورو خرج روی دست آلمان گذاشت

تهران – ایرنا – نتیجه یک بررسی که روز چهارشنبه منتشر شد، حاکی است همه گیری کووید – ۱۹ و جنگ اوکراین در مجموع ۴۲۰ میلیارد یورو بین سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ برای اقتصاد آلمان هزینه داشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، موسسه اقتصادی آلمان که این مطالعه را انجام داد،  افزود: در این سه سال بحرانی، سرمایه گذاری ۱۲۵ میلیارد یورویی محقق نشد، مساله ای که برای همیشه تاثیر آن بر رونق احساس می شود.

دولت آلمان و کارشناسان مسائل اقتصادی به این نتیجه رسیده اند که بزرگترین اقتصاد اروپا در زمستان سال جاری به سوی رکود پیش می رود.

دولت آلمان در حال حاضر انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ رکود ۴ دهم درصدی را تجربه کند و این در حالی است که روز چهارشنبه گزارش شد که شرکت های آلمانی احتمالا در سال آینده شاهد منقبض شدن اقتصاد به میزان ۳ درصد خواهند بود.

پیش تر اولاف شولتس صدراعظم آلمان با اشاره به بالا گرفتن درگیری‌های نظامی در اوکراین گفته بود که کشورهای اروپایی تا سال‌ها درگیر پیامدهای ناشی از جنگ اوکراین خواهند بود.

صدر اعظم آلمان همچنین به اثرات جنگ بر انرژی و امنیت غذا در سراسر جهان اشاره کرد و مدعی شد که مسکو از انرژی و گرسنگی به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

جنگ اوکراین اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد و تبعات آن همچنان بر بخش انرژی اروپا احساس می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha