ساماندهی ۳۰۰ نفر در طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر در استان سمنان

سمنان- ایرنا- معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ۳۰۰ نفر در قالب طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر در استان با مشارکت بخش‌های مرتبط ساماندهی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد ریواده روز چهارشنبه در نشست مشترک کمیته درمان و حمایت های اجتماعی و مقابله با عرضه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان، افزود: جمع آوری معتادین متجاهر از آذر ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که در این مدت بیش از ۳۰۰ نفر از این افراد از سطح شهرهای استان جمع آوری شدند و غربالگری این افراد انجام شد.

وی ابراز داشت: حدود ۲۰۰ نفر مشمول درمان اجباری اعتیاد شدند که به مرکز موقت ماده ۱۶ و همچنین مراکز تبصره ۲  ارجاع شدند و اقدامات لازم درمانی و حمایتی برای این افراد صورت پذیرفت.

ریواده یادآور شد: لازم است برآورد دقیق تعداد متجاهرین استان سمنان با هدف ظرفیت سازی و تامین امکانات و شرایط ارائه خدمت صورت پذیرد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد که با توجه به آغاز فصل سرما و لزوم ساماندهی معتادین بی خانمان، تدابیر لازم از سوی دستگاه های قضایی ، انتظامی، شهرداری، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی اتخاذ شود.

معاون سیاسی، امینیتی و اجتماعی استاندار سمنان هدف از اجرای طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر را اقتدار نظام در برخورد با فروشندگان مواد و همچنین پاکسازی چهره شهر از وجود معتادان متجاهر و اقدام برای درمان این افراد بیان و اضافه کرد: ارتقای سطح امنیت و آسایش جامعه با هماهنگی و همکاری دستگاه های مرتبط از اهداف اصلی این طرح بود که با موفقیت در استان اجرا شد.

طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر با همکاری استانداری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اداره کل بهزیستی، پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، و دستگاه های مرتبط اجرا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha