حال و هوای «پیروز» و تکذیب یک دروغ

تهران- ایرنا- تکذیب لغو قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی، میزبانی امیرعبدالهیان از ۶ وزیر در هفته آینده، افزایش حقوق کارکنان پس از تأیید شورای نگهبان و یک انتصاب دیگر از مهم‌ترین خبرهای امروز پاستورنشینان برای خبرنگاران و مردم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، نشست هیأت دولت امروز چهارشنبه ۱۱ آبان در حالی برگزار شد که «سید صولت مرتضوی» و «محسن منصوری» در قامت وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون جدید اجرایی رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران مستقر در حیاط دولت حضور یافتند.

این دو عضو کابینه دولت آیت‌الله رئیسی هم همراه با سایر پاستورنشینان به پرسش‌های متعدد نمایندگان رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند.

آنچه در پی می‌آید، خلاصه مهم‌ترین خبرهایی است که در گفت‌وگوی «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت، «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس‌جمهور، «علی سلاجقه» رئیس‌ سازمان محیط زیست، «سید مسعود میرکاظمی» رئیس سازمان برنامه و بودجه، «سید حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان، «جواد اوجی» وزیر نفت و «سیدرضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت با خبرنگاران حوزه دولت مطرح شد:

تکذیب لغو قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی از تمهیدات این وزارتخانه برای بازار دارو خبر داد و گفت که مواد اولیه به صورت وفور تامین و توزیع شده است و برای تولید داروهای آنتی‌بیوتیک ظرفیت‌های جدیدی تامین کردیم و همچنین تا پایان سال ظرفیت تولید سرم را به ۶ میلیون سرم در ماه خواهیم رساند.

سید صولت مرتضوی درباره با لغو قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی توسط برخی بیمارستان‌ها را تکذیب کرد و گفت در نشستی که با مسئولان وزارت بهداشت داشتیم سازمان تأمین اجتماعی یکسری بدهی‌ها به دانشگاه‌ها داشتند که منابع آن تأمین و پرداخت شد.  همچنین۲ هزار میلیارد تومان بدهی به داروخانه ها پرداخت شده اگر مقدار جزئی مانده باشد، پرداخت می‌کنیم.

حال و هوای «پیروز» و تکذیب یک دروغ
سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

آغاز دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور از زنجان

معاون جدید اجرایی رئیس جمهور گفت که در دور دوم سفرهای استانی دولت اولویت بر طرح‌های اقتصادی و با تاکید بر پروژه‌های اشتغال‌آفرین خواهد بود.

علی منصوری که به تازگی به سمت معاون اجرایی رییس جمهور منصوب شده است گفت که دور دوم سفرهای استانی با سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به زنجان آغاز شد و ان‌شاءالله با هماهنگی با رئیس‌جمهور این سفرها ادامه می یابد.

حال و هوای «پیروز» و تکذیب یک دروغ
محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور

در آستانه جام جهانی ۶ وزیر مهمان امیر عبداللهیان می شوند

وزیر ورزش و جوانان به شرایط تیم ملی فوتبال در آستانه جام جهانی فوتبال به میزبانی قطر اشاره کرد و گفت: با دستور رئیس جمهور به وزیر خارجه در این زمینه، ۱۵ آبان ماه به همراه ۶ وزیر مهمان امیرعبداللهیان هستیم.

سیدحمیدسجادی این را هم گفت که تعدادی بلیت از قطر اخذ شده تا افرادی از مدیران، همکاران و افرادی که در زمینه فرهنگی می‌توانند کمک کنند، به قطر بروند. ما فقط بلیت را در اختیار آنها قرار دادیم و هزینه ایاب و ذهاب را خودشان بر عهده گرفتند. وزارت ارشاد و فدراسیون فوتبال هم اقداماتی در خصوص خبرنگاران برای جام جهانی انجام داده‌اند.

وی درباره انتخابات برخی فدراسیون ها از جمله ژیمناستیک گفت: یکسال است که ایمیل فدراسیون ژیمناستیک دست فدراسیون یا وزارت ورزش نیست و رئیس قبلی این ایمیل که محل مکاتبه با فدراسیون جهانی است را نمی دهد و گفته هر کاری می خواهید، بکنید. اما در حال برنامه ریزی هستیم که انتخابات فدراسیون ها را برگزار کنیم. فکر می‌کنم در اسفند انتخابات سه تا چهار فدراسیون را برگزار می‌کنیم.

حال و هوای «پیروز» و تکذیب یک دروغ
سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان

افزایش حقوق کارکنان پس از تایید شورای نگهبان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  از ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۲ در اول آذر ماه امسال به مجلس خبر داد و گفت که افزایش حقوق کارکنان پس از تأیید شورای نگهبان از مهرماه محاسبه و اعمال می شود.

مسعود میرکاظمی درباره وضعیت پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی در لایحه بودجه سال آینده نیز گفت که هنوز بررسی لایحه به این قسمت نرسیده است و  فعلا روی منابع و مصارف کار می کنیم تا منابع و مصادرف، درآمد ها، حقوق و غیره مشخص شود؛ بحث یارانه مربوط به تبصره ۱۴ بودجه و در حوزه سازمان هدفمندسازی یارانه ها است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: همین میزان یارانه، سال آینده نیز پرداخت می‌شود.

میرکاظمی درباره اینکه احتمال ایجاد سامانه برای پرداخت یارانه غیرنقدی در سال ۱۴۰۲ وجود دارد یا نه، تصریح کرد: اگر روی سامانه کار شود و این سامانه آمادگی پیدا کند و مثلا به عنوان نمونه در شهر یا استانی اجرا شود و اجرای آن موفقیت آمیز باشد، احتمال استفاده از پرداخت یارانه غیرنقدی در سال ۱۴۰۲ وجود دارد.

حال و هوای «پیروز» و تکذیب یک دروغ
مسعودمیرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه

تمام معابر محل عبور حیاط وحش توری کشی می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت که «پیروز»، یوز ایرانی شرایط خوبی دارد اما به دلیل اینکه باید جنگنده شود یک روز در منطقه توران او را رها می‌کنیم تا به خوی درندگی خود برسد. چون این یوز دست‌پروده انسان است، باید در شرایط طبیعی قرار گیرد و به خوی درندگی خود برگردد.

علی سلاجفه گفت: با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه کردیم تا در همه معابری که محل عبور و زندگی حیات وحش است توری‌کشی شود؛ این کار در منطقه توران در حال ورود به مرحله اجرایی است.

وی  به مشکل تأمین علوفه برای حیاط وحش اشاره کرد و اظهارداشت: تأمین علوفه حیات وحش کشور در شرایط خشکسالی مشکل است لذا برای نخستین بار در مناطق مسکونی بیمه خسارت را مصوب کردیم که باغ‌ها و اراضی مردم که در نتیجه حضور حیات وحش خسارت می‌بیند کاملاً این خسارت جبران شود.

حال و هوای «پیروز» و تکذیب یک دروغ
علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست

برگزاری کمیسیون مشترک ایران و روسیه پس از سه سال

وزیر نفت گفت که ایران اکنون بیش از ۴ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های بزرگ روسی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز دارد و همزمان با این قراردادها بیش از ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ توانمند روسیه در بخش‌های گوناگون چون احداث خط لوله صادرات گاز بسته شده است.

جواد اوجی این را هم گفت که کمیسیون مشترک ایران و روسیه بعد از سه سال برگزار شد که توافقات خوبی هم در حوزه‌های مختلف داشتیم .از جمله این حوزه‌های مشترک را کشتیرانی، حمل و تقل، نیروگاهی، آب، بهداشت صنعت و تجارت است، کارگروه‌ها به صورت فشرده از قبل روی این موضوعات تشکیل شد و دیروز جمع‌بندی خوبی با دولتمردان روسی انجام شد.

وی تصریح کرد: بحث سواپ فراورده‌های نفتی را شروع کردیم و در حوزه سواپ گازی هم کارهای خوبی انجام شد و کریدور رشت- آستارا و اینچه برون توافقات خوبی انجام شد. ایران و روسیه دو کشور بزرگ هستند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

حال و هوای «پیروز» و تکذیب یک دروغ
جواد اوجی وزیر نفت

مدارک کسانی که برای واردات خودرو کامل شد، می‌توانند ثبت سفارش دهند

وزیر صمت هم درباره اینکه قانون مجلس برای ساماندهی صنعت خودرو قید و شرط خوبی برای واردات خودرو گذاشته است، اظهار داشت: طبق قانون ساماندهی صنعت خودرو، واردات خودرو باید به انتقال فناوری پیوند بخورد ، این اقدام ساز و کار خاص خود را دارد، نوبت فعالان اقتصادی است که این کار را پیگیری کنند تعداد زیادی درخواست داده اند، پرونده تعدادی از درخواست کنندگان کامل شده است.

سید رضا فاطمی امین با بیان اینکه مدارک ایران خودرو و سایپا برای ثبت سفارش واردات کامل نیست، افزود: مدارک کسانی که برای واردات خودرو کامل شد، می‌توانند ثبت سفارش دهند.

وی با قدردانی از اعتماد دوباره مجلس گفت: برنامه های زیادی در دستور کار داریم که پیگیری اجرای آنها را دنبال می کنم.

حال و هوای «پیروز» و تکذیب یک دروغ
سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت

یک انتصاب جدید در حوزه هوایی

سخنگوی دولت اعلام کرد که شمس الدین فرزادی پور به عنوان مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما)انتخاب شد

وی با اشاره به مصوبات امروز هیئت دولت، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در فرایند اجرایی‌شدن آیین‌نامه پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی وجود داشت، دولت با پیشنهاد اصلاحی وزارت راه در این زمینه موافقت کرد.

بهادری جهرمی ادامه داد: به پیشنهاد وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه مبلغی نزدیک به صد میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از زلزله در هرمزگان که پیش از این اتفاق افتاده بود، در اختیار استان قرار گرفت.

سخنگوی دولت یادآور شد: با توجه به ایرادی که شورای نگهبان در زمینه‌ اساسنامه سازمان توسعه و بهره‌برداری فناوری‌های نوین آب‌های جوی وصول شده بود، در این جلسه ایرادات مورد نظر رفع شد تا این سازمان در قالب یک موسسه دولتی و تخصصی ان‌شاءالله کار خود را آغاز کند.

علی بهادری جهرمی همچنین اعلام کرد که دولت با آیین‌نامه  اجرایی پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگانی که فاقد شغل هستند موافقت کرد.

بهادری جهرمی به طرح‌های نیمه‌کاره در سال‌های گذشته هم اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مورد مطالبه مردم همین موضوع بوده که دولت آیین‌نامه‌ای با هدف مشارکت بخش غیردولتی برای اتمام این طرح‌ها به تصویب رساند تا با اجرایی‌کردن این آیین‌نامه، بخشی از بار روی زمین مانده سالهای گذشته را با مشارکت بخش‌های دولتی و دولت از زمین برداشت.

وی تاکید کرد: با هدف حمایت از اشتغال مددجویان کمیته امداد به ویژه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این کمیته، دولت با اساسنامه‌ صندوقی که به منظور ضمانت تسهیلات اشتغال این عزیزان در کمیته امداد تصویب شده بود موافقت کرد.

حال و هوای «پیروز» و تکذیب یک دروغ
علی بهادری جهرمی

سخنگوی دولت به نخستین دستور جلسه امروز هیات دولت  که به بررسی گزارش نماینده ویژه رییس جمهوری در امر مقابله با فساد بود اشاره کرد و گفت که گزارش مبسوطی در زمینه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه مبارزه با فساد ارائه شد و نقاط قوت و ضعف دستگاه‌های اجرایی مورد بحث قرار گرفت و از عملکرد برخی دستگاه‌ها تقدیر شد. برخی نقاط ضعف در فرآیندهای اداری در روش‌ها یا در قوانینی که ممکن است منشاء نفوذهایی برای تخلف یا فساد باشد بررسی و تأکید شد که سرعت‌بخشی به اصلاح آن‌ها انجام شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: انتظاری که مردم از این دولت در جهت از بین بردن ریشه‌های فساد به ویژه فساد اداری دارند، رییس جمهوری تأکید ویژه‌ای داشتند و دستوراتی در این زمینه داده‌اند.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha