۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 84930716
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲ هزار قطعه طیور بومی شهرستان دماوند علیه نیوکاسل واکسینه شدند

دماوند - ایرنا - رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند از واکسنه شدن ۴۲هزار قطعه طیور بومی در شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد کاظم گلشنی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح واکسیناسیون بیماری نیوکاسل بومی در هفته گذشته به پایان رسید و تمامی ۴۲هزار طیور بومی در روستاهای سطح شهرستان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

وی افزود: در حال حاضر موضوع آنفلوآنزا با توجه به فرارسیدن فصول سرد سال و احتمال افزایش شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان باید مطرح شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند گفت: از مردم و شهروندان و روستاییان تقاضا داریم که حتی‌المقدور پرنده‌های بومی را در خانه نگهداری نکنند و اگر قصد دارند در باغ نگهداری کنند در محیطی محصور باشد و ارتباط با پرنده‌های آزادپرواز و مهاجر نداشته باشند زیرا به احتمال زیاد ممکن است پرندگان مهاجر مخزن بیماری باشند و انتقال صورت گیرد.

گلشنی ادامه داد: اگر مردم موارد مشکوک به بیماری از قبیل کبودی تاج در مرغ و خروس مشاهده کردند مراتب را به دامپزشکی یا نزدیکترین مرکز بهداشت یا دهیاری‌ها اعلام کنند تا اقدامات سریع را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در خصوص تهیه مایحتاج مرغ نیز مردم از مراکز مجاز و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند و این مرغ‌ها باید بسته بندی شده باشند و آرم سازمان دامپزشکی و کد بهداشتی بر روی آن درج شده باشد چراکه نشان می‌دهد مرغ سالم است و مبدا معتبری داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha