۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84930570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یوم‌الله ۱۳ آبان سرآغاز تحولی عمیق و حرکت انقلابی جدید بود

آستارا- ایرنا- فرماندار تالش گفت: یوم‌الله ۱۳ آبان سرآغاز یک تحول عمیق و حرکت انقلابی جدید با محوریت سیاسی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کیا عاشوری روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش تالش بیان کرد: ۱۳ آبان شروعی برای از بین رفتن توازن قدرت در سطح جهان بود که یادآور سه اتفاق مهم در کشور شامل تبعید امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳، کشتار وحشیانه دانش‌آموزان و دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ نیز هست.

وی افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ تصرف یک مکان دیپلماتیک صرف نبود، بلکه سرآغاز یک حرکت انقلابی جدید در حوزه سیاسی برای کشور بود که هدف‌دهی جدیدی را برای انقلاب اسلامی ایران آغاز کرد.

فرماندار تالش با اشاره به تحرکات خصمانه دشمن در دوران انقلاب اظهار کرد: آنها برای حمله و خرابکاری یک لحظه هم غافل نیستند و ضمن کارگردانی ماهرانه و با ظرافت از دورترین جای ممکن جوانان کشور را تحریک می‌کنند که مسئولان آموزشی باید در حوزه تربیتی با تلاش‌های چندبرابری و شبانه‌روزی کمبودها را در ۲ سال وقفه‌ای که بیشترین آسیب را به قشر جوان جامعه زده است، جبران نمایند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان و عموم مردم تالش با حضور گسترده در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان نشان خواهند داد که همواره پشتیبان این انقلاب و مقام معظم رهبری هستند و خوابی که دشمنان برای این کشور دیده‌اند، هرگز به واقعیت نخواهد پیوست.

عاشوری عنوان کرد: انتظار می‌رود مجموعه آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های آموزشی شهرستان تالش ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود همراه مردم با حضور پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان، این مناسبت پیش‌رو را نسبت سال‌های پیش متفاوت‌تر جلوه دهند و آب پاکی را بر آتش دشمن بریزند و مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب بزنند.

وی همچنین ضمن محکوم کردن حمله عوامل داعش به شاهچراغ در شیراز و اغتشاشات اخیر در کشور گفت:  انقلاب اسلامی به طور حتم برای رسیدن به یک جامعه اسلامی روزهای سختی را باید پشت سر بگذارد اما جواب خون‌های ریخته شده در این حمله تروریستی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

کشتار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ از سوی عوامل رژیم ستمشاهی در گاه‌شمار رسمی کشور با عنوان روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده است که مراسم راهپیمایی بدین مناسبت امسال در بیش از ۹۰۰ شهر برگزار خواهد شد.

شهرستان تالش با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر در غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۱۰ کیلومتری رشت واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha