۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84930560
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پارلمان سوریه: اعلامیه شوم بالفور باعث اوضاع کنونی فلسطین است

تهران – ایرنا – پارلمان سوریه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از "اعلامیه شوم بالفور" را باعث و بانی اوضاع ناگوار کنونی سرزمین فلسطین دانست و بر حمایت همیشگی دمشق از آرمان ملت فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، پارلمان سوریه در بیانیه خود بر ایستادگی این کشور در کنار ملت فلسطین تا بازپس گیری تمامی حقوق حقه اش تاکید کرد.  

در این بیانیه که به مناسبت یکصد و پنجمین سالروز صدور اعلامیه شوم بالفور صادر شد، آمده است: این اعلامیهِ باطل به صهیونیست ها آنچه را که به آنها تعلق نداشت، داد که در واقع، نقض آشکار معیارهای قانون بین الملل و حقوق اولیه انسان ها است و تجاوز آشکار و روشن علیه تمامی مقررات مربوط به مشروعیت حقوق بشر و قانون بین المللی انسانی است.

بر اساس این بیانیه، پارلمان سوریه اعلام کرد: آنچه که هم اکنون در فلسطین جریان دارد؛ در واقع انعکاس پیامدهای حاصل از آن اعلامیه است و به همین دلیل، ملت فلسطین در معرض شدیدترین اقدامات سرکوبگرانه قرار دارد و فلسطینیان هم اکنون با طرح های یهودی سازی و کوچ اجباری و انهدام خانه ها بر سر ساکنان و مصادره زمین ها از سوی رژیم صهیونیستی مواجه هستند. هدف از تلاش های وحشیانه این رژیم به کرنش واداشتن فلسطینیان و به شکست کشاندن تلاش های انجام گرفته جهت دستیابی به راه حل عادلانه برای موضوع فلسطین است.  

این بیانیه تاکید کرد: آرمان فلسطین همواره و تا ابد موضوع محوری و اساسی سوریه بوده و خواهد ماند.

پارلمان سوریه در پایان بیانیه خود بر حتمی بودن دستیابی به پیروزی و بازپس گیری تمامی سرزمین های اشغالی علیرغم تمامی مصائب و ناملایمات تاکید کرد.

"آرثر جیمز بالفور" وزیر خارجه وقت انگلیس در ۱۱ آبان سال ۱۲۹۶ در پی‌ مذاکرات‌ و تلاش‌های‌ سران‌ صهیونیسم‌، با صدور بیانیه ای از روتشیلد نخست وزیر وقت انگلیس خواست تا با شکل گیری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین اشغالی موافقت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha