۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵
کد خبر: 84930555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجرم مجازی در کمین آرایشگاه‌های زنانه در قم/متهم دستگیر شد

قم- ایرنا- معاون دادستان قم در امور فضای مجازی گفت: کیفرخواست مجرم اینترنتی که اقدام به مزاحمت و تهدید، نشر اکاذیب و دعوت به ارتکاب جرائم منافی عفت برای تعدادی از بانوان آرایشگر در استان می‌کرد، صادر شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل تحریری در این زمینه افزود: متهم با دسترسی به اطلاعات خصوصی آرایشگران در صفحات تبلیغی آنان و بارگذاری اطلاعات در فضای مجازی، اقدام به مزاحمت و تهدید و هتک حیثیت آن‌ها می‌نمود.

وی اضافه کرد: این مجرم در ابتدا به‌عنوان مشتری به صفحات آرایشگران در فضای مجازی مراجعه کرده و شروع به گفت‌وگو با آنان می‌کرد و در ادامه با ارسال تصاویر نامناسب، آزار و اذیت کلامی و دعوت به ارتکاب جرائم منافی عفت، طعمه‌های خود را تهدید به انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی و شماره تلفن آنان با عبارات مبتذل در فضای مجازی می‌نمود.

وی به دستگیری این متهم در یکی از شهرهای جنوبی کشور با شکایت ۱۰ نفر از قربانیان این پرونده و دستورات قضایی شعبه ۱۳ بازپرسی و عملیات فنی و اطلاعاتی پلیس فتا اشاره کرد و توهین، تهدید، نشر اکاذیب، تحریک و تشویق دعوت به ارتکاب جرائم منافی عفت، تولید، توزیع و انتشار تصاویر مستهجن، جعل داده و سوءاستفاده از داده مجعول و توهین به مقدسات را از عناوین اتهامی این مجرم اینترنتی عنوان کرد.

تحریری بر ضرورت آگاهی و هوشیاری کاربران و سوءاستفاده مجرمان از اطلاعات شخصی و خانوادگی آنان در فضای مجازی تاکید کرد و هدف متهمان از تهدیدات و مزاحمت‌های اینترنتی را در فضای مجازی، اخاذی، باج‌گیری، انتقام، سرگرمی و لذت و رسیدن به مقاصد شوم دانست.

وی با هشدار نسبت به وقوع کلاه‌برداری‌های سایبری و مزاحمت‌های اینترنتی با استفاده از اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، گفت: افراد قبل از انتشار اطلاعات در فضای مجازی به تبعات آن بیاندیشند تا با اشتباهات خود، فرصت اقدام مجرمانه را برای متهمان فراهم نسازند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha