پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بستر آموزش و پرورش تسریع می‌شود

ارومیه - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش به عنوان مهمترین بستر با اجرای برنامه‌های تدوین شده تسریع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طاهر بخشایی روز چهارشنبه در کارگاه توجیهی کارشناسان نظام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان (نماد) با بیان اینکه موفقیت طرح نماد کاملا نیازمند برنامه ریزی و اجرای دقیق برنامه‌هاست، افزود: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی از بدو تولد تا پایان حیات وجود دارد برنامه ریزی دقیق برای پیشگیری از این آسیب‌ها یک الزام و موضوع اولویت دار است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل نیز در این کارگاه آموزشی ضمن اشاره به مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان گفت: اهمیت ایجاد هماهنگی برای ارائه آموزش‌های منسجم سواد رسانه ای به دانش آموزان، والدین و کارکنان آموزش و پرورش در زمینه آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه هر چه بیشتر قرار گیرد.
منصور جوادی افزود: با توجه به تاثیر گذاری فضای مجازی بر زندگی واقعی، ضرورت دارد به منظور جلوگیری از آسیب‌های این بخش، تدابیر و پیش بینی‌هایی در سطح مدارس برای ارتقای سواد رسانه‌ای دست اندر کاران تعلیم تربیت بکار گرفته شود.
در کارگاه آموزشی ۲ روزه کارشناسان مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش استان با مباحث مختلف در زمینه آسیب‌های اجتماعی در جامعه و فضای مجازی آشنا می‌شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha