یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در صنعت چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری شد

شهرکرد- ایرنا- رییس خانه صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در ۶ ماهه ابتدای امسال با صدور ۱۸۷ جواز تاسیس، یک هزار و ۴۰۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان انجام گرفت.

شهرام زارع روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان سرمایه‌گذاری برای سه هزار و ۹۵۳ نفر اشتغالزایی کرده است.

وی با بیان اینکه اختیار صدور جواز تاسیس از سال ۱۳۹۹ به خانه صنعت، معدن و تجارت استان واگذار شده است، اظهار داشت: این اقدام برای نخستین بار در کشور انجام گرفت و الگو خوبی برای همکاری و تعامل بخش دولتی و خصوصی به شمار می‌رود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدت زمان صدور جواز تاسیس در استان به کمتر از یک هفته کاهش یافته است، گفت: در سال گذشته  ۴۳ جواز تاسیس صنعتی در استان صادر شد که دارندگان این جوازها اکنون با ۳۳ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت کارخانه‌های خود هستند.

زارع تصریح کرد: تمام تلاش ما در این بخش بر این است تا با مشاوره با افراد باسابقه و پیشکسوت حوزه صنعت و معدن در راستای جذب سرمایه‌گذار و پیشبرد بهتر اهداف تعیین شده برای تحقق توسعه صنعتی استان گام‌های بلندی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: این خانه متشکل از هفت انجمن خصوصی شامل انجمن‌های فلزی، سلولزی، نساجی، غذایی، برق، کانی‌های فلزی و غیرفلزی است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در این استان  ۹۲۶ واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است که در برخی از محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha