۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84930473
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تجلیل از پهلوانان همدان در جشنواره رسم جوانمردی

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷
کد خبر: 84930473
تجلیل از پهلوانان همدان در جشنواره رسم جوانمردی

همدان- ایرنا- نخستین جشنواره "رسم جوانمردی" در همدان به معرفی چهره‌هایی پرداخت که سال‌ها در حوزه معنویات ورزش خدمات ماندگاری در این استان داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رسم جوانمردی و پهلوانی از سنت‌های‌ دیرینه ایران‌ زمین است که نسل به‌ نسل به یادگار مانده است و تلفیق مذهب و ورزش را به خوبی می‌توان در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای مشاهده کرد.

معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان کشور امسال نسبت به برگزاری جشنواره رسم جوانمردی در استان‌های مختلف کشور اقدام کرده و این برنامه برای نخستین بار در همدان اجرا شد.

در این جشنواره از همه جوانمردان مرتبط با ورزش در بخش‌های مختلف تجلیل شد و برترین‌های اخلاق در آن معرفی شدند.

تجلیل از پهلوانان همدان در جشنواره رسم جوانمردی

تجلیل از هفت برگزیده رسم جوانمردی

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هفت فعال ورزشی شامل ۲ ورزشکار و یک داور، ۲ مربی، یک پیشکسوت و یک رییس هیات ورزشی برتر در این جشنواره معرفی شدند.

«علی حقیقی» با بیان اینکه پیشکسوتان، داوران، ورزشکاران، مربیان و روسای هیات‌های ورزشی، جامعه هدف این جشنواره هستند اضافه کرد: برترین‌های این جشنواره توسط هیات داوران انتخاب خواهد شد تا ملاک‌ها را بررسی و برترین‌ها را انتخاب کنند و در پایان نیز از نفرات برتر تجلیل شد.

وی با بیان اینکه جشنواره رسم جوانمردی قرار است همه ساله برگزار شود، گفت: هدف این است که بیش از پیش این ارزش معنوی به مردم معرفی شود و ورزشکارانی که ارزش را با ورزش و قهرمانی خود عجین و زمینه ماندگاری و افتخارآفرینی خود را فراهم کردند تجلیل شوند.

تجلیل از پهلوانان همدان در جشنواره رسم جوانمردی

معرفی جوانمردان ورزش همدان

در نخستین جشنواره رسم جوانمردی استان همدان «مسعود بنوان» رییس هیات دوومیدانی به عنوان برگزیده در بین روسای هیات‌های ورزشی معرفی شد.

بنوان سال‌ها در استعدادیابی در روستاهای دوردست، پرورش و شکوفایی قهرمانان، پیگیری و کمک به ایجاد زیرساخت‌های ورزش دو ومیدانی نظیر راه‌اندازی پیست دوی صحرانوردی و کارنامه طلایی در مدال‌های ملی و فراملی درخشان ظاهر شده است.

«بیژن حیدری» برگزیده در بین داوران ورزشی نیز در این مراسم تجلیل شد؛ داوری که علاوه بر افتخارات ارزنده در سطح ملی و بین المللی رشته فوتبال، در قامت پزشک جراح همواره کمک حال بیماران به خصوص آسیب دیدگان ورزشی است.

جراح ارتوپد که در دوران کرونا نقش مهمی در روحیه دادن به مردم داشت و یکی از پزشکان نمونه استان همدان نیز به شمار می‌رود.

«رضا قیطاسی» قویترین مرد ایران زمین با مدال‌های قهرمانی در مسابقات مهم بین المللی، یکی از ورزشکاران با اخلاق و نمونه کشور به شمار می‌رود و امسال جزو بهترین‌های ورزش استان همدان بود.

«ایران رئوفی» مادر دو ومیدانی استان همدان، دارنده مدال‌های ملی و آسیایی، در عین کهنسالی همچنان با قدرت در این ورزش فعالیت دارد و دارنده مدال نقره دو ومیدانی پیشکسوتان آسیا است.

«هادی ربیعی» و «زهرا خزلی» هر ۲ در رشته‌های رزمی جزو مربیان سازنده ورزش استان همدان هستند، مربیانی که هم در حوزه اخلاق و پرورش قهرمانان نقش بسزایی در کشور ایفا کرده‌اند.

«عبدالله کاظمی روشن» پیشکسوت کشتی و ورزش زورخانه‌ای، عضو کمیته ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، سال هاست که در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی فعالیت دارد و از چهره‌های ماندگار ورزش پیشکسوتان به شمار می‌رود نیز در این ایین تجلیل شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha