۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84930345
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

همراهی ایلان ماسک و ترامپ در متشنج کردن فضای سیاسی آمریکا

تهران- ایرنا- ایلان ماسک سرمایه دار به نام آمریکایی در کنار دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق ایالات متحده، با انتشار برخی مطالب که رسانه‌ها آن را دروغ پراکنی عنوان کردند، در حال متشنج کردن فضای سیاسی داخلی است.

به گزارش ایرنا، تارنمای هیل امروز چهارشنبه گزارش داد که اطلاعات دروغ و تئوری‌های توطئه چندین روز پس از حمله به همسر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا در اقامتگاه شخصی وی، به سرعت در فضای مجازی می‌چرخد.

دفتر نانسی پلوسی روز جمعه گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که پل پلوسی، همسر وی در اقامتگاه شخصی‌اش در سانفرانسیسکو مورد حمله شخصی قرار گرفته و در بیمارستان بستری شده است.

بر اساس گزارش هیل، در این مورد تئوری‌های توطئه از سوی برخی از افراد قدرتمند و مطرح مانند ایلان ماسک و ترامپ گسترش پیدا کرده است. ماسک پیوند یک مقاله درباره این حادثه را از یک وب سایت که بخاطر انتشار اطلاعات غلط شناخته شده است، در صفحه توئیتر خود گذاشت اما بعدا آن را حذف کرد. ترامپ هم در اینباره معتقد است که هیچ کس وارد اقامتگاه رییس مجلس نمایندگان آمریکا نشده و به نوعی نتیجه تحقیقات پلیس را زیر سوال برده است.

 رییس جمهوری سابق آمریکا در جریان یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: اتفاق‌های عجیبی در آن خانواده در چند هفته اخیر رخ داده است. به نظر شیشه از داخل شکسته شده، پس این به زور وارد شدن نبوده، به زور خارج شدن بوده است.   

گسترش اطلاعات غلط در اینباره خشم ویلیام اسکات رییس پلیس سانفرانسیسکو را به دنبال داشت. وی بیان کرد که چنین تئوری‌های توطئه‌ای به افراد دخیل در این قضیه و روند تحقیقات آسیب وارد می‌کند.  

وارونه جلوه دادن مساله حمله به خانه پلوسی، همچنین عصبانیت دموکرات‌ها را نیز در پی داشته و آنها این اظهارات را یک "الگوی زشت" می‌دانند.

توئیت ایلان ماسک در پاسخ به هیلاری کلینتون نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا بود که جمهوریخواهان را بخاطر انتشار دروغ پراکنی درباره حمله به خانه پلوسی سرزنش کرده بود. ماسک یک پیوند از وب سایت "سانتا مونیکا ابزرور" که اطلاعات غلط درباره کلینتون، ترامپ و دیگر شخصیت‌ها در سال‌های اخیر منتشر کرده، در توئیت خود گذاشت.

به نوشته تارنمای هیل، در میان تئوری‌های بی اساس که در سایت نامبرده و دیگر سایت‌ها در بین راست گرایان منتشر می‌شود، ادعاهایی وجود دارد که پل پلوسی و فرد مهاجم همدیگر را می‌شناختند، با یکدیگر رابطه عاشقانه داشتند یا اینکه یک شخص سوم در هنگام رسیدن پلیس در خانه بوده است.

این نشریه آمریکایی افزود: توطئه‌های مشابه دراینباره طی روزهای شنبه و یکشنبه توسط شماری از افراد تاثیرگذار اینترنتی و شخصیت‌های محافظه کار در فضای مجازی گسترش یافته است.

دموکرات‌ها در این خصوص اعلام کردند که این الگوی زشت دخالت افرادی مانند ماسک و ترامپ را به دنبال داشته که دروغ پراکنی می‌کنند و آنگاه این دروغ پراکنی‌ها تبدیل به حقیقت برای میلیون‌ها نفر می‌شود. 

دونالد ترامپ با نپذیرفتن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، شروع به نشر اکاذیب در شبکه‌های اجتماعی کرد. وی همچین فضای ملتهبی را علیه دموکرات‌ها، پلیس فدرال و وزارت دادگستری به دلایل مختلف از جمله تفتیش اقامتگاهش در فلوریدا ایجاد کرده است. 

ناظران سیاسی در شبکه‌های اجتماعی هشدار داده اند که چرخش اطلاعات دروغ و خشونت پیامدهای خطرناک‌تری را به دنبال خواهد داشت.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha