۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۰:۰۴
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84930182
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

غنا خواستار ادامه توافق صادرات غلات شد

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۰:۰۴
کد خبر: 84930182
غنا خواستار ادامه توافق صادرات غلات شد

تهران- ایرنا- "هارولد آگیماگ" سفیر غنا در سازمان ملل گفت که کشورش خواستار ادامه روند حمل و نقل غلات در دریای سیاه براساس توافق سازمان ملل ، مسکو ، اوکراین و ترکیه است.

به گزارش ایرنا، آگیماگ سفیر غنا که ریاست شورای امنیت سازمان ملل را در ماه نوامبر بر عهده دارد، گفت: "ما می خواهیم شاهد ادامه آن (ابتکار غلات دریای سیاه) باشیم و امیدواریم روس ها بتوانند به میز مذاکره بازگردند."

وی در ادامه افزود،: این واقعیت که کشتی ها همچنان با حمل غلات در حال حرکت هستند، نشانه خوبی برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه است که در غیر این صورت فرصتی برای تهیه غلات ندارند.

توافقنامه صادرات غلات ۳۱ تیرماه سال جاری توسط نمایندگان اوکراین، روسیه، ترکیه و سازمان ملل متحد در استانبول امضاء شد.

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل متحد پیش از این در روز سه‌شنبه گفت که هیئت‌های اوکراین، ترکیه و سازمان ملل توافق کرده‌اند که هیچ گونه حرکتی برای کشتی‌های تحت ابتکار غلات دریای سیاه برای ۲ نوامبر برنامه‌ریزی نکنند.

وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود که دولت این کشور به خاطر حملات تروریستی اوکراین و انگلیس علیه کشتی‌های دریای سیاه همکاری برای صادرات غلات را به حالت تعلیق درآورده است.

به گفته وزارت دفاع روسیه، حکومت کی یف با کمک مستشاران انگلیس و با استفاده از شماری پهپاد به ناوگان دریای سیاه روسیه و شناورهای غیرنظامی این کشور در سواستوپول، حمله تروریستی کرده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha