۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۳۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84930156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس جمهوری تونس: فلسطین را فراموش نمی‌کنیم

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۳۱
کد خبر: 84930156
رییس جمهوری تونس: فلسطین را فراموش نمی‌کنیم

تهران- ایرنا- قیس سعید رییس جمهوری تونس سه‌شنبه شب گفت: فلسطین را فراموش نمی کنیم، چرا که با عزت و کرامت آن عزت و کرامت ماست همچنان که با شهروندان ملل عرب در این ارزش‌ها مشترک هستیم.

به گزارش ایرنا از شبکه "المیادین"، سعید که در نشست سران اتحادیه عرب در الجزایر سخن می‌گفت، در این باره افزود: ما چشممان را به روی مشکلات کنونی و چالش‌های آن نمی‌بندیم و تلاش می کنیم که تمام موانع را مرتفع سازیم.

وی افزود: می توانیم در اتحادیه عرب، آینده‌ای بهتر برای بشریت را پایه گذاری کنیم.

وی افزود: ما نیازمند مفاهیم، افکار و راه‌های جدید برای نه تنها ملل عرب، بلکه برای تمام بشریت هستیم

سعید اضافه کرد: تونس از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد که مسائل کشورهای عربی در صدر توجه [کشورهای دیگر] قرار گیرد و برای بالابردن صدای یکپارچه ملل عرب در گذشته تلاش کرده و در آینده نیز برای این کار تمایل دارد.

رییس جمهوری تونس ضمن قدردانی از همتای الجزایری خود افزود که تلاش‌های تبون موجب اتحاد ملت فلسطین و تحقق منافع ملی آنها شده است.

سعید افزود: ما در یک لحظه تاریخی قرار داریم و باید دردهای این حوادث جدید را سپری کنیم تا در تولد یک جهان جدید سرشار از امنیت و عدالت سهیم باشیم.

وی در پایان افزود: ملت عرب منتظر یک سیستم جدید اقتصادی عربی مشترک هستند که بتواند در برابر تحولات جهانی و فشارهای بین المللی استقامت کند.

اجلاس سران عرب از امروز سه شنبه به مدت ۲ روز به میزبانی الجزایر برگزار می شود، قرار است که بحران‌های جهان عرب و مسائل امنیت غذایی و انرژی در سایه بحران اوکراین بررسی ‌شود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha