۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۰۹
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84930091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار البرز:ورود به کشت گلخانه ای موثرترین محرک شکوفایی اقتصادی است

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: توسعه کشت گلخانه موثرترین محرک شکوفایی اقتصادی استان و به تبع آن کشور است، بنابراین باید در این زمینه با جدیت ورود و عمل کنیم .

به گزارش ایرنا، مجتبی عبداللهی سه شنبه شب در نشست ستاد توسعه کشت گلخانه ای استان البرز افزود: بالاترین میزان بهره وری از اراضی کشاورزی و منابع آب، بیشترین اشتغالزایی و صرفه اقتصادی ، همچنین حفظ اراضی باغی و کشاورزی استان با توسعه کشت گلخانه ای محقق می شود.
وی ادامه داد: راه اندازی شهرک های گلخانه ای در استان البرز و مشارکت دولت و بخش خصوصی با توجه به مزایایی که دارد، برای سرمایه گذاران دارای جذابیت فراوانی است.
عبداللهی گفت: اکنون یکی از دغدغه های مهم استان البرز، فرهنگسازی در خصوص صرفه جویی در مصرف آب است، از این رو می توان بخش بزرگی از مصارف آب کشاورزی را تقلیل داد.
وی افزود: درصدد هستیم با آگاهی بخشی، پشتیبانی و ایجاد تسهیلات، کشاورزان را به تغییر نوع کشت ترغیب کنیم چراکه اگر از مزایای آن مطلع شوند به طور قطع استقبال خواهند کرد.

تجربه تلخ خشکسالی ها در دهه های اخیر سبب شد تا دست اندرکاران بخش کشاورزی استان البرز، طی هشت سال گذشته ، بهره برداران را به سمت ایجاد و توسعه کشت گلخانه ای هدایت کنند، به طوریکه سطح کشت گلخانه ای استان از ۱۲۰ هکتار در سال ۹۲ به ۳۴۷ هکتار در زمان حاضر رسیده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha