امکان صادرات روزانه ۱۵۰هزار بشکه نفت از میدان‌های نفتی غرب کارون فراهم شد

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: با راه اندازی تلمبه خانه جدید در این شرکت نفتی امکان صادرات مستقل نفت فوق سنگین به میزان ۱۵۰ هزار بشکه از میدان‌های نفتی غرب کارون فراهم شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت‌و گاز آغاجاری ، جواد تقی‌زاده افزود: ایستگاه تلمبه‌خانه نفت معروف به تلمبه‌خانه "ممزوج امیدیه" پس از سال‌ها، براساس شرایط و نیازهای فعلی و آینده کشور و با توجه به افزایش صادرات نفت بر اساس سیاست‌ها و دیپلماسی فعال انرژی دولت انقلابی سیزدهم، با امکان تنوع در صادرات گریدهای نفتی متفاوت به همت کارکنان توانمند و متخصص داخلی کشور راه‌اندازی شد.

وی گفت: با راه‌اندازی این تلمبه خانه امکان ارسال مستقل نفت خام فوق‌سنگین به پایانه خارک محقق شده و در زمان حاضر حاضر روزانه مقدار ۱۵۰ هزار بشکه نفت فوق‌سنگین میدان‌های غرب رودخانه کارون از طریق این تلمبه‌خانه به پایانه نفتی خارک در خلیج فارس ارسال می‌شود.

تقی‌زاده اظهار داشت: با راه‌اندازی تلمبه‌خانه نفت ممزوج امیدیه امکان ارسال مستقل گریدهای نفتی متفاوت شامل نفت سبک، سنگین و فوق‌سنگین به پایانه نفتی خارک و نفت سنگین به پالایشگاه نفت آبادان میسر شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری افزود: با همت و تلاش شبانه روزی کارشناسان در شرکت آغاجاری و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و با مشارکت مدیریت شرکت مهندسی و توسعه نفت، نواقص گام نخست تلمبه‌خانه نفت ممزوج امیدیه برطرف شده و امیدواریم گام دوم این‌تلمبه خانه پس از برطرف نمودن نواقص موجود در مدار تولید قرار گیرد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با مرکزیت شهرستان امیدیه از شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است و روزانه حدود ۷۰۰هزار بشکه نفت خام تولید می‌کند.

این شرکت نفتی که در محدوده‌هایی از استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان فعالیت می‌کند در زمینه تولید و بهره برداری، فراورش وانتقال نفت خام و گاز طبیعی و همچنین تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با پنج شرکت تابعه نفت و گاز مسجدسلیمان، کارون، مارون ، آغاجاری و گچساران روزانه حدود ۳میلیون بشکه نفت و ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌کند.

بخشی از تولید نفت خام شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای خوراک پالایشگاه های داخلی و بخشی نیز از طریق پایانه نفتی خارک صادر می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha