۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84930024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولین آمار از میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- میزان مشارکت صهیونیست‌ها در پنج ساعت نخست آغاز انتخابات پارلمانی این رژیم بیش از ۲۸ درصد اعلام شد. 

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تا ساعت ۱۲ به وقت فلسطین اشغالی ۲۸.۴ درصد واجدین شرایط در انتخابات بیست‌ و پنجمین دوره کنست مشارکت کردند.
این کمیته اعلام کرد که میزان مشارکت در مقایسه با شرایط مشابه انتخابات قبلی سه درصد افزایش داشته است.
صهیونیست ها امروز سه شنبه برای انتخاب ۱۲۰ نماینده در کنِسِت به پای صندوق رای رفتند.
روند رای گیری از ساعت هفت صبح به وقت اراضی اشغالی آغاز شد و قرار است تا ساعت ۱۰ شب ادامه یابد.
در این انتخابات، رای دهندگان صهیونیست به لیست های انتخاباتی رای می دهند و کرسی ها براساس میزان رای لیست ها تقسیم می شود.
این انتخابات درحالی برگزار می شود که براساس آخرین نظرسنجی ها، هیچ یک از دو ارودگاه بنیامین نتانیاهو و اردوگاه یائیر لاپید نخست وزیر  و بنی گانس وزیر جنگ کنونی این رژیم نخواهند توانست اکثریت آرا را از آن خود کنند و در خوشبینانه ترین حالت ممکن است اردوگاه نتانیاهو ۶۱ کرسی را کسب کرده و بتواند یک کابینه بسیار شکننده را تشکیل دهد.
براساس نظرسنجی ها، ائتلاف نتانیاهو ۶۰ کرسی یعنی یک کرسی کمتر از تعداد لازم برای تشکیل کابینه و ائتلاف حاکم به رهبری لاپید ۵۶ کرسی و حزب «حداش-تعال» متعلق به عربهای ساکن سرزمین های اشغالی نیز چهار کرسی را به دست خواهد آورد.
در سطح احزاب، حزب لیکود ۳۱ کرسی به دست می آورد و بعد از آن حزب «یش‌عتید» با ۲۵ کرسی، بزرگترین حزب کنست خواهد بود. حزب «صهیونیسم دینی» به رهبری «بزالل اسموتریچ» و «ایتامار بن گویر» با ۱۴ کرسی سومین ائتلاف بزرگ خواهد بود.
حزب «وحدت» به رهبری بنی گانتس ۱۱ کرسی به دست خواهد آورد. حزب «شاس» هشت کرسی، حزب «اتحاد یهودیت توراتی» هفت کرسی، «اسرائیل، خانه ما» ۶ کرسی، حزب «کارگر» پنج کرسی، «میرتس» ۵ کرسی و «رعم» و «حداش-تعال» چهار کرسی را کسب کردند.
احزاب «بلد» و «خانه یهود» به رهبری «آیلت شاکد» در نظرسنجی ها نتوانسته درصد آرای لازم برای کسب کرسی به دست آورند.
این نقشه آماری آرا نشان می دهد که بی ثباتی و بحران سیاسی مزمن رژیم صهیونیستی در سایه بحران های  داخلی و خارجی ادامه یابد.
انتخابات ارتش رژیم صهیونیستی در سایه هراس این رژیم از وقوع عملیات مقاومت فلسطین برگزار می شود و این امر باعث شده که ارتش و نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به حالت آماده باش در آمده باشند.
کرانه باختری رود اردن این روزها شاهد عملیات پیوسته مبارزان و مردم فلسطین علیه شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی است و آنها از مهار آن تاکنون عاجز مانده اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha