۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۵۹
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84929993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حفتر: در صورت نتیجه بخش نبودن راه های مسالمت آمیز وارد نبرد خواهیم شد

تهران-ایرنا- فرمانده کل ارتش ملی لیبی با تاکید بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از این کشور گفت که اگر راه های مسالمت آمیز نتیجه بخش نباشد برای آزادی کشور وارد نبرد خواهیم شد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، خلیفه حفتر، در سفر به منطقه الحفره تاکید کرد: با توجه به اینکه تمام راه و روش های قبلی ما را به بن بست و نتایج ناامید کننده رساند، اکنون در راستای اراده مردم لیبی اقدام خواهیم کرد.

حفتر افزود: امروز به اتخاذ تصمیم قطعی بر مبنای اراده خالص مردمی برای مشخص کردن مسیر در راستای بازگرداندن دولت نزدیک شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: تجربه ها ثابت کرد که هرگونه راه حل فراگیر و یا ابتکار عمل موفقیت آمیز نخواهد بود مگر اینکه با تایید ملت لیبی باشد.

فرمانده ارتش لیبی گفت: اوضاع لیبی امروز متفاوت تر از قبل شده است و اکنون شاهد تحرکات مردمی در راستای ایجاد تغییرات ریشه ای هستیم.

وی گفت که فرماندهی کل ارتش مردم لیبی را به پایبندی به حق خود در تعیین سرنوشت کشور و عدم اعتماد به دیکته های خارجی تشویق می کند.

خلیفه حفتر همچنین برخی طرف ها را به تلاش برای اداره بحران با هدف طولانی کردن آن متهم کرد.

وی همچنین بر لزوم خارج کردن نیروهای بیگانه از کشور لیبی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، به دنبال تشدید بحران سیاسی میان دولت وحدت ملی به ریاست "عبدالحمید الدبیبه" و دولت مکلف به ریاست "فتحی پاشاغا" در لیبی درگیری مسلحانه میان دو گروه حامی آنها در طرابلس تشدید شد.
شهر طرابلس پایتخت لیبی در ماه‌های اخیر شاهد استقرار نیروهای نظامی است و این امر به دلیل وقوع درگیری مسلحانه در نتیجه اختلاف‌های سیاسی میان دولت‌های عبدالحمید الدبیبه و فتحی پاشاغا است و این درحالی است که سازمان ملل نسبت به این موضوع ابراز نگرانی شدید می‌کند.
الدبیبه رئیس دولت وحدت ملی لیبی است که برآمده از توافقنامه‌های سیاسی زیر نظر سازمان ملل در بیش از یکسال پیش است و در آن سو، پارلمان لیبی که در منطقه طبرق در شرق لیبی مستقر است، به فتحی پاشاغا به عنوان نخست وزیر در ماه مارس گذشته رای اعتماد داد اما در مقابل، الدبیبه تحویل قدرت به پاشاغا را نمی‌پذیرد و می‌گوید که قدرت را تنها از طریق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، به یک دولت منتخب تحویل خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha