۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84929706
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنیه: رهبران عرب اعلامیه الجزایر درباره وحدت فلسطین را تصویب کنند

تهران - ایرنا - رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از رهبران کشورهای عربی خواست تا در اجلاس امروز خود ضمن حمایت از مردم فلسطین و مقاومت آنها، اعلامیه الجزایر در مورد بازیابی و تقویت وحدت ملی فلسطین را تصویب و آن را در قالب مصوبات خود بگنجانند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین آنلاین، «اسماعیل هنیه» امروز سه شنبه اظهار داشت: شاید این انتخاب خوبی باشد که نشست سران عرب پس از سه سال وقفه در سالگرد آغاز جنگ آزادسازی الجزایر که با یک میلیون و نیم شهید به سمت انقلاب سوق داده شد و به آزاد سازی الجزایر منتهی شد، از سر گرفته شد؛ در حالیکه فلسطین زیر پای اشغالگران ملتهب است و شهدا در مسیر مقاومت برای آزاد سازی گام برداشتند و ما یقین داریم که امت اسلامی با ما و در کنار رهبران و مردم ما هستند.

وی افزود: فلسطین و آرمان آن امروز یکی از حساس ترین و پیچیده ترین مراحل را در سطح سیاسی و انسانی پشت سر می گذارد زیرا رژیم اشغالگر ، دیوانه وار در حق مردم و سرزمین و مقدسات ما جنایت می کند، مسجد الاقصی را برای تلاش جهت یهودی سازی و تقسیم زمانی و مکانی مورد تعرض قرار می دهد؛ در حالیکه شهرک سازی در کرانه باختری را افزایش می دهد و زمین ها و خانه های ما را تصرف می کند و به مردم ما توهین می کند. 

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه نوار غزه در محاصره خفقانی رژیم اشغالگر فلسطین قرار دارد، افزود: اسیران فلسطینی در شرایط بسیار سختی به سر می برند و خانواده های ما در شرایط سخت، تبعید اجباری می شوند و در اردوگاههای خارج از منطقه خود در گرما و سرما با اوضاع انسانی سختی به سر می برند.

وی اظهار داشت: با همه این‌ها، مردم ما قیام می‌کنند و در برابر این رژیم اشغالگر مقاومت می‌کنند و هر روز در راه آزادی، شهید تقدیم می‌کنند و بر اصول و حقوق خود در سرزمین، وطن و مقدسات خود پافشاری می‌کنند.

هنیه از رهبران نشست سران عضو اتحادیه کشورهای عربی خواست تا ابتکار عمل کریمانه الجزایر برای تحقق وحدت مردم فلسطین تحت عنوان  اعلامیه الجزایر برای اتحاد مجدد فلسطین را تصویب و آن را بخشی از تصمیمات اجلاس اتحادیه عرب بدانند.

وی تاکید دوباره بر توجه به آرمان فلسطین به عنوان موضوع اصلی کشورهای عربی از سوی سران اتحادیه عرب را ضروری دانست و از رهبران کشورهای عربی خواست تا مسئولیت خود در بسیج امکانات و توانایی ها برای حمایت و تقویت مردم فلسطین و مقاومت آنها به منظور بازپس گیری حقوق کاملشان و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس و بازگشت پناهندگان و آزادی اسرای فلسطینی را بر عهده بگیرند.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین خواستار اتخاذ تصمیمات و برنامه های روشن برای حفاظت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی به ویژه مسجد الاقصی و حمایت از مقاومت فلسطینی ها در شهر قدس اشغالی و همچنین ایجاد سازوکارهای مستقیم برای اجرای تصمیمات اجلاس های قبلی کشورهای عربی برای پایان دادن و شکستن محاصره نوار غزه شد.

وی همچنین از سران کشورهای عربی شرکت کننده در اجلاس اتحادیه عرب در الجزایر خواست تا از اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل حمایت کنند و تمام تلاش خود را برای تحقق آزادی آنها به کار گیرند. 

هنیه در ادامه خواستار تامین زندگی مناسب برای پناهندگان در تبعید و اردوگاههای آوارگان دور از وطن و حمایت از حق آنها برای بازگشت به سرزمین و خانه‌های خود و نیز محکوم کردن رژیم اشغالگر و جنایاتش و همچنین تلاش برای منزوی کردن سیاسی و دیپلماتیک این رژیم و افشای جنایات آن علیه مردم فلسطین شد. 

قرار است در اجلاس سران عرب که از امروز سه شنبه به مدت ۲ روز به میزبانی الجزایر برگزار می شود، بحران‌های جهان عرب و مسائل امنیت غذایی و انرژی در سایه بحران اوکراین بررسی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha