۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 1209
کد خبر: 84929686
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیوانی: سطح فنی دختران تنیس روی میز ایران با برترین‌های جهان فاصله دارد

تهران- ایرنا- نایب رئیس زنان فدراسیون تنیس روی میز گفت: باید بپذیریم که سطح بازی دختران ایران از بازیکنان برتر جهان مقداری پایین‌تر است و می‌بایست با تلاش بیشتر این ضعف‌ را برطرف کنیم.

فاطمه کیوانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره حذف تیم ملی تنیس روی میز زنان در مسابقات قهرمانی جهان چین، اظهار داشت: موفقیت دختران در مسابقات جهانی و آسیایی بستگی به حضور بازیکنان در رویدادهای بین‌المللی دارد و این موضوع در روند افتخارآفرینی‌های آنان بی‌تاثیر نیست. حضور بازیکنان در میادین ورزشی و مسابقات و در کنار آن تمرینات مرتب و زیر نظر متخصصان و مربیان با تصویرسازی از حریف تمرینی، می‌تواند نقش اساسی در روند بهبود عملکرد بازیکنان داشته باشد.

وی افزود: سطح بازی‌های کشورهای اسلامی با مسابقات قهرمانی جهان و حتی تیم‌های شرکت‌کننده بسیار متفاوت و در عملکرد بازیکنان بسیار تاثیرگذار است. در مسابقات قهرمانی جهان چین ۲۸ تیم برتر دنیا حضور داشتند. شرایط فدراسیون جهانی برای حضور در این رقابت‌ها این بود که باید جزو ۱۰ تیم برتر آسیا باشید و ایران هم در رده دهم آسیا قرار گرفت.

نایب رئیس زنان فدراسیون تنیس روی میز عنوان کرد: بسیاری از تیم‌ها از کشورهای اروپایی، قاره آمریکا و اقیانوسیه نتوانستند سهمیه این مسابقات را بگیرند. سطح رقابت‌ها بالا بود. باید بپذیریم که سطح بازی دختران ایران از بازیکنان برتر جهان مقداری پایین‌تر است و باید این تابو را بشکنیم.

وی اضافه کرد: اگر بودجه کافی داشته باشیم و درآمدزایی کنیم، می‌توانیم مربیان تخصصی را از کشورهای دیگر به ایران دعوت کنیم تا به مربیان ایرانی کمک کنند. نیروهای جوانی در بخش فنی داریم و حضور متخصصان از کشورهای دیگر می‌تواند دختران را از نظر فنی ارتقا دهد.

کیوانی با اشاره به اینکه هیچ چیزی را نمی‌توان درباره المپیک پاریس پیش‌بینی کرد، گفت: قزاقستان رقیب سرسخت ایران برای رسیدن به المپیک است و ازبکستان نیز بازیکنان خوبی دارد. اگر طبق روال گذشته فدراسیون جهانی بخواهد برای سهمیه المپیک منطقه بندی کند ممکن است ۸۰ درصد سهمیه بگیریم زیرا بازیکنان خوبی داریم. ندا شهسواری، شیما صفایی و مهشید اشتری همه در یک سطح هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر در ۲۰۲۲ مسابقه ای نداریم و برای بازی‌های آسیایی اگر اعزامی داشته باشیم در بهترین زمان ممکن اردوها را برگزار خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha