طرح «آموزش رایگان هنر برای همه» آغاز استعدادیابی هنری در استان سمنان است

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به کوتاه بودن ساعات طرح «آموزش رایگان هنر برای همه» گفت: ساعات این طرح در مجموع ۳۰ ساعت است ولی می‌تواند شروعی بر جذب مخاطب و استعدادیابی تعریف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید فلاح عصر سه‌شنبه در آیین مهر سینمای ایران در سالن حکیم الهی فرهنگسرای کومش سمنان بیان کرد: طرح «آموزش رایگان هنر برای همه» در حال برگزاری است تا در بیشتر نقاط استان به ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها برای علاقه‌مندان کلاس برگزار شود.

وی افزود: سامانه ثبت نام در این طرح  باز است و علاقه‌مندان می‌توانند ثبت نام کنند  و اگر در هر منطقه تعداد ثبت نام کنندگان به ۲۰ نفر برسد استاد مربوط تعیین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه طرح «آموزش رایگان هنر برای همه» در همه نقاط استان به جز شهر سمنان برگزار می‌شود گفت: فقط مراکز بهزیستی و حاشیه نشین شهر سمنان از این طرح بهره‌مند می‌شوند و از دستگاه‌های مرتبط درخواست همکاری دارم که این طرح به نتایج خوبی برسد.

فلاح گفت: هدف اصلی طرح «آموزش رایگان هنر برای همه» جذب جوانان به هنر است. آموزشگاه‌ها و انجمن‌های سینمای جوانان در برقراری ارتباط با جوانان و جذب آنان تلاش کنند.

وی افزود: ناآرامی‌های اخیر کشور ریشه در کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی در تامین نیازهای جوانان دارد و باید این کاستی برطرف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: سال گذشته ۴۵ فیلم در استان ساخته شد که بیشتر آن‌ها فیلم کوتاه بود.

فلاح گفت که هدف دولت این است که در تمرکززدایی از فعالیت‌های هنری، از جمله هنر سینما جدی باشد به طوری که این هنر در همه نقاط کشور توسعه یابد.

وی افزود: اکنون ۲ پردیس سینمایی در استان سمنان در حال ساخت است و تکمیل این طرحها نیازمند همکاری‌های لازم از سوی بخشهای مرتبط است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر لزوم افزایش استقبال از جشنواره فیلم فجر امسال گفت: استقبال مردم استان سمنان از این جشنواره در سال گذشته مناسب نبود. آمار شاهرود بسیار پایین بود و حتی در سمنان هم استقبال از سطح مورد انتظار کمتر بود.

بودجه انجمن سینمای جوانان سه برابر شد

سرپرست انجمن سینمای جوانان استان سمنان نیز بیان کرد: انجمن سینمای جوانان استان متعلق به جوانان علاقه‌مند به تجربه در هنر هفتم است.

مصطفی باقرآبادی بیان کرد: با وعده‌های انجمن سینمای جوانان ایران، در دولت سیزدهم اتفاق‌های خوب و بی‌سابقه‌ای در انتظار سینماگران جوان است.

وی افزود: بودجه انجمن سینمای جوانان استان سمنان حدود سه برابر شد و به ۲۵۵ میلیون تومان رسید که تداوم افزایش اعتبارات، مستلزم افزایش تولیدات فیلم در این انجمن است.

سرپرست انجمن سینمای جوانان استان سمنان گفت: راه‌اندازی نمایندگی انجمن سینمای جوانان در گرمسار در مرحله مذاکره است که در صورت راه‌اندازی، با وجود هنرمندان باتجربه‌ای مانند بهمن هراتی و حسن ناظر اهل گرمسار، می‌توان به ساخت فیلم‌های خوب در این منطق امیدوار بود.

باقرآبادی گفت: انجمن سینمای جوانان ایران ساخت یک فیلم بلند در سمنان را وعده داد اما این وعده به شرط معرفی کارگردان اهل استان سمنان محقق می‌شود و در غیر این صورت، سهمیه سمنان به استان دیگر داده می‌شود.

وی افزود: غربت هنر سینما امروز مشهود است و حتی در این آیین بسیاری از مسئولینی که دعوت شدند حضور نیافتند.

سرپرست انجمن سینمای جوانان استان سمنان گفت: انجمن سینمای جوانان استان قصد دارد دوران طلایی خود را با گسترش تبلیغات و حضور اساتید باتجربه شروع کند.

باقرآبادی بیان کرد: از سینماداران تقاضا دارم  با هنرمندان انجمن سینمای جوانان همراهی داشته باشند و از آنان حمایت کنند.

طرح «آموزش رایگان هنر برای همه» آغاز استعدادیابی هنری در استان سمنان است

در این آیین، از فعالان دیده نشده سینما، مانند سینماداران، تهیه کنندگان، استادان و آموزشگاه‌های این حوزه با حضور مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان تقدیر شد.

استان سمنان هفت سینمای فعال، ۱۰ سالن سینما و یک هزار و ۵۰۰ صندلی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha