مراکز آموزش جوار کارگاهی نقش مهمی در تامین نیروی ماهر صنعت دارد

تبریز - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به افتتاح مرکز آموزش جوار کارگاهی در شرکت ماشین سازی تبریز، نقش این مراکز را در برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز صنایع و تامین نیروی کار ماهر مهم و اساسی برشمرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، علی مشایخی در بازدید از شرکت ماشین سازی تبریز با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در تربیت نیروی کار فعال مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنایع استان، از آموزش به عنوان زیر بنای توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور نام برد.

وی با اشاره به تجربه موفق همکاری آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، با شرکت ماشین سازی تبریز در راستای برگزاری دوره های آموزشی، مهارتی تعمیرکار ماشین های تراش ویژه مربیان تراش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گفت: برگزاری موفق این دوره آموزشی با استفاده از ظرفیت های آموزشی هر دو مجموعه موجب شد که درخواست برگزاری دوره های مهارتی توانمندسازی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با استفاده از ظرفیت های موجود در صنایع استان افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی تبریز نیز با قدردانی از تلاش های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در توانمندسازی جوانان در راستای اشتغال و کارآفرینی، بهترین نوع آموزش ها را آموزش مهارت در محیط کار واقعی دانست.

اصغر نورآئین با اشاره به قدمت و پیشینه شرکت ماشین سازی تبریز خاطرنشان کرد: این شرکت پایه گذار صنایع در گذشته های دور بوده و آموزش های مرتبط با این صنایع هم به موازات احداث صنایع انجام می شد.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی تبریز از اعطای امتیازات خاص و تسهیلات ویژه مخصوص مهارت آموزانی که در این دوره های آموزشی شرکت می کنند، خبر داد.

در این راستا مشایخی و نورآئین بر برگزاری المپیاد ملی مهارت با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و شرکت ماشین سازی تبریز در رشته های تراش و فرز در استان آذربایجان شرقی تاکید و در خصوص نحوه برگزاری این رویداد، بحث و تبادل نظر کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha