۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84929527
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اذعان نخست وزیر تشکیلات خودگردان به بی فایده بودن سازش

تهران- ایرنا- نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اقدام رژیم اسرائیل در نقض توافق هایش با این تشکیلات گفت که تل آویو اجازه برگزاری انتخابات در قدس اشغالی را نمی دهد و قتل، محاصره و بازداشت فلسطینی ها در کرانه باختری رود اردن ادامه دارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه هفتگی دولت خود گفت: "اسرائیل که مدعی دموکراسی است فلسطینی ها را از حق شرکت در انتخابات خودشان محروم می کند و برگزاری انتخابات (پارلمانی فلسطین) در قدس اشغالی را ممنوع اعلام کرده است و این مسائل در تضاد با توافق های انجام شده (با تشکیلات خودگردان) است".

وی از کشورهای دنیا خواست که رژیم صهیونیستی را مجبور کنند تا اجازه شرکت کردن فلسطینی ها در انتخابات پارلمانی خودشان را بدهد و این انتخابات در قدس اشغالی نیز برگزار شود.

نخست وزیر دولت خودگردان فلسطین گفت که مردم فلسطین در نابلس، قدس، الخلیل، جنین و شهرهای دیگر با قتل و بازداشت و محاصره از سوی رژیم صهیونیستی مواجه است؛ درحالی جامعه بین المللی این مسائل را می بیند و ساکت ایستاده است.

اشتیه گفت که جامعه بین المللی باید مسئولیت های سیاسی، قانونی و اخلاقی خود را در حق مردم فلسطین برعهده بگیرد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با وجود اذعان به پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به توافق های سازشکارانه خود با این تشکیلات و تداوم کشتار و محاصره ملت فلسطین بویژه در کرانه باختری، بار دیگر خواستار ملزم کردن نخست وزیر آتی رژیم صهیونیستی به آنچه از آن به "راه حل دو دولتی" یاد می شود، شد.

این گفته های اشتیه درحالی مطرح شد که نیروهای مقاومت "گردان جنین" وابسته به جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری رود اردن روز گذشته، از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که به صفوف ملت و مقاومت بپیوندد و به نیروهای مقاومت اجازه دهد تا آزادانه از فلسطینیان دفاع کنند.

یک رزمنده گردان های جنین درباره اینکه آیا فلسطینی ها باید مسیر خود را تغییر دهند و به سمت مقاومت مردمی حرکت کنند، گفت: در این سرزمین جایی برای راه حل های مسالمت آمیز وجود ندارد.

وی گفت: اسرائیل به هیچ توافقی احترام نگذاشته و نخواهد گذاشت و کابینه های رژیم اسرائیل باندهای جنایتکار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha