۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84929512
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش سرقت باعث تشکیل قرارگاه مقابله با آن در دیلم شد

گناوه - ایرنا - افزایش سرقت در دیلم استان بوشهر باعث شد تا مسئولان این شهرستان نسبت به تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با این جرم اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، رئیس دادگستری دیلم در نخستین نشست  این قرار گاه گفت: هدف تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت متشکل از ۲۷ دستگاه، تقویت هماهنگی و اتخاذ تدابیر میان بخش‌های مختلف به منظور برخورد قاطع و قانونمند و پیشگیری از سرقت‌ها در این شهرستان است.

محمدکاظم گلستان افزود: دستگاه قضایی و ضابطان بویژه فراجا به تنهایی نمی‌توانند از جرم سرقت که یک پدیده و معضل اجتماعی است، پیشگیری و آن را ریشه کن کنند بلکه همه دستگاه‌ها باید به وظایف خود در این حوزه اقدام کنند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دیلم بیان کرد: مشکلات اقتصادی و رعایت نکردن نکات ایمنی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله علل افزایش سرقت در سال جاری در این شهرستان بوده است.

وی گفت: تعداد زیادی از سارقان دستگیرشده معتاد به موادمخدر هستند که لازم است کمپ‌های بازپروری و نگهداری از معتادان در این شهرستان افزایش و ساماندهی شوند.

رئیس دادگستری دیلم با بیان اینکه برای کاهش سرقت، باید ظرفیت‌های جامعه را شناسایی و فعال‌تر کنیم، افزود: آموزش‌های همگانی باعث کاهش قابل توجه هزینه‌های مالی ناشی در این زمینه می‌شود.

فرماندار و رئیس شورای تامین دیلم گفت: بحث پیشگیری در بروز سرقت بسیار موثر است زیرا فردی که سرقت خردی را مرتکب می‌شود، در آینده  قادر به سرقت‌های بزرگ تر خواهد شد.

ناصر کشاورزی افزود: همزمان با برخوردهای قضایی باید در تربیت عمومی جامعه نیز با آموزش و کارهای فرهنگی تلاش کنیم.

وی اظهارکرد: برخی سرقت ها نظیر کابل‌های تلفن ثابت اگرچه ارزش مالی ندارند اما تبعات اجتماعی و نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

فرماندار دیلم گفت: باتوجه به اینکه به کارگیری فناوری های نوین در کاهش سرقت نقش بسزایی دارد، در آینده نزدیک دوربین های مداربسته در سطح شهر نصب می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب و دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دیلم بیان کرد: این شهرستان از شهرستان‌های امن استان و کشور بوده و آمار سرقت از حیث تعداد در مقایسه با دیگر نقاط کم تر است.

محمدضیایی افزود: سرقت، پدیده ای پیچیده است که بخش زیادی از بیت المال صرف پیشگیری، مبارزه با سارقان، اداره زندان ها و تامین زندگی خانواده سارقان می‌شود.

وی یادآورشد: سرقت های به وقوع پیوسته در شهرستان دیلم، خرد بوده است و سرقت های خشن به ندرت وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب دیلم با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم منوط به شناخت عوامل آن است، گفت: حاشیه نشینی، نبود پارکینگ  بویژه در مناطق اقتصادی، تاریکی برخی معابر، مسایل اقتصادی و اشتغال، رعایت نکردن نکات حفاظتی از سوی اشخاص و نبود پایش تصویری از جمله عوامل افزایش سرقت در این شهرستان است.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha