۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 84929511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اروپا برای مقابله با اقدام روسیه درباره صادرات غلات، به پاکستان متوسل شد

تهران- ایرنا- سفیر اتحادیه اروپا در پاکستان مدعی تبعات تصمیم مسکو بر اسلام‌آباد برای تعلیق مشارکت در ابتکار غلات دریای سیاه شد و از پاکستان خواست تا روسیه را برای پایان دادن به این وضعیت متقاعد کند.

به‌ گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، «رینا کیوانکا» طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت: تصمیم فدراسیون روسیه برای تعلیق مشارکت در توافق صادرات غلات بر پاکستان نیز تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: ما از پاکستان می‌خواهیم که از ظرفیت‌های خود در روابط با روسیه استفاده کرده و این کشور را برای پایان دادن به تعلیق در ابتکار غلات متقاعد نماید.

وزارت دفاع روسیه شنبه گذشته اعلام کرد که همکاری در توافق انتقال غلات اوکراین با مشارکت سازمان ملل متحد و ترکیه را در پی حملات تروریستی اوکراین به کریمه و ناوگان دریای سیاه و شناورهای غیرنظامی حامل غلات، به حال تعلیق درمی آورد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک؛ روسیه همچنین اعلام کرده است که قصد دارد موضوع حملات تازه نیروهای اوکراین به کریمه و خط لوله نورد استریم را در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز مطرح کند.

نیروهای اوکراین در چند روز گذشته چند بار به کریمه و کشتی های روسیه در دریای سیاه حمله کرده اند.

مارتین گریفیتس هماهنگ کنند امور بشردوستانه سازمان ملل در پی تعلیق همکاری مسکو در ابتکار صادرات غلات دریای سیاه موسوم به توافق صادرات غلات اوکراین گفت :همچنان امیدوار هستیم روسیه از این توافقنامه خارج نشود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha