۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۴۳
کد خبر: 84929500
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کنفرانس ایران و جهان مالایی: روابط تاریخی، معاصر و آینده

تهران- ایرنا -کنفرانس بین‌المللی "ایران و دنیای مالایی، روابط تاریخی-معاصر و آینده " ۲۹ و ۳۰ اکتبر در دانشگاه ناتینگهام کوالالامپور مالزی با مشارکت مراکز مطالعاتی- پژوهشی مرکز آسیای شرقی، موسسه پژوهشی بیت الامانه مالزی،آکادمی مطالعات مالایی و دانشکده هنر و علوم اجتماعی و دپارتمان مطالعات مالایی برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، آیین گشایش این کنفرانس بین المللی با حضور تونکو زین العابدین  مدیر موسسه دموکراسی و امور اقتصادی  و فرزند پادشاه مالزی و حضور سفیر ایران در مالزی، سفیر سابق مالزی در ایران  و برخی مقامات و شخصیت های دانشگاهی ، سیاسی و فرهنگی مالزی  و برخی کشورهای منطقه برگزار شد.

در طول سالهای اخیر برخی نهادها و موسسات علمی–پژوهشی منطقه و مالزی و همچنین علاقمندان ایران  تلاش کرده اند در راستای معرفی فرهنگ ،اندیشه و غنی علمی و تاریخی ایران ،نشست ها، سمینارها و کنفرانس های منطقه ای و بین المللی با موضوع ایران و اندیشمندان ایرانی برگزار گردد.

تجربه  برگزاری اولین کنفرانس علمی – منطقه ای" میراث تمدنی فرهنگی ایران و جهان مالایی: یک گفتمان فرهنگی " و استقبال بی نظیر اندیشمندان مالایی و منطقه در سال ۲۰۱۷ و انتشار و انتخاب کتاب منتخب مقالات این کنفرانس به عنوان کتاب ملی مالزی در بخش فرهنگی در سال ۲۰۱۹ و اهدا جایزه به گردآورندگان این کتاب نشان از اهمیت و ضرورت ادامه این مسیر داشت .

بر این اساس با همکاری برخی  مراکز علمی و پژوهشی مالایی - سنگاپوری کنفرانس علمی " ایران و جهان مالایی : روابط تاریخی و معاصرو آینده " و با  دعوت از اندیشمندان ایران و جهان مالایی علاقمند به حضور در این کنفرانس برگزار شد. 

کنفرانس ایران و جهان مالایی: روابط تاریخی، معاصر و آینده

در این کنفرانس دو روزه سخنرانانی از جمهوری اسلامی ایران، سنگاپور، فیلیپین، اندونزی ، استرالیا و مالزی به ایراد سخنرانی پرداختند. 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha