۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84929339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای سناتور آمریکایی درمورد نقش عربستان در معامله خرید توئیتر

تهران- ایرنا- کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکا به دلیل نگرانی های امنیتی از نقش عربستان در خرید توئیتر توسط ایلان ماسک، خواستار تحقیقات کنگره در این زمینه شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان نوشت: الولید بن طلال شاهزاده سعودی در یک سرمایه گذاری ۴۴ میلیارد دلاری، برای خرید این شرکت رسانه اجتماعی کمک کرده است. این کمک از طریق حفظ سهام ۱.۹ میلیارد دلاری عربستان در توئیتر بوده است.

این اقدام، شرکت های سعودی را به دومین سهامدار بزرگ توئیتر بعد از ایلان ماسک تبدیل می کند.

مورفی روز دوشنبه در توئیتی نوشت: ما باید نگران این موضوع باشیم که سعودی ها که آشکارا تمایل دارند آزادی بیان را سرکوب کنند و بر سیاست های آمریکا تاثیر بگذارند اکنون دومین سهامدار بزرگ یک پلتفرم رسانه اجتماعی هستند.

این سناتور آمریکایی از کمیته سرمایه گذاری خارجی در آمریکا (CFIUS) خواست درباره تبعات این نقش سعودی ها در امنیت ملی آمریکا تحقیقات کند.

این کمیته نهادی میان سازمانی است که ریاست آن را وزارت خزانه داری آمریکا برعهده دارد و تصاحب کسب و کارها توسط خریداران خارجی را بررسی می کند و می تواند جلوی معاملاتی را که باعث نگرانی هایی می شوند، بگیرد.

با وجودی که ایلان ماسک هفته گذشته این معامله را نهایی کرد اما هنوز هم می تواند تحت تحقیقات امنیت ملی قرار گیرد.

مورفی گفت: این مساله به وضوح امنیت ملی ما را به خطر می اندازد. شرکت تیک تاک هم به چین تعلق دارد که این روند خطرناک است و ما نباید آن را بپذیریم.

به نوشته سی ان ان، کاخ سفید و وزارت خزانه داری آمریکا از اظهارنظر درباره پاسخ آنها به درخواست مورفی خودداری کرده اند.

اوایل ماه جاری میلادی بعد از این که بلومبرگ گزارش داد مقام های دولت بایدن در حال بررسی امکان تحقیقات امنیت ملی درباره برخی از سرمایه گذاری های ایلان ماسک از جمله درباره خرید توئیتر هستند، سهام این پلتفرم رسانه اجتماعی کاهش یافت.

با این حال، مقام های آمریکایی از جمله آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی در تاریخ ۲۱ اکتبر با رد گزارش بلومبرگ اظهار داشتند ما  از چنین تحقیقاتی اطلاع نداریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha