وزیر امنیت داخلی آمریکا: افراط‌گرایی خشونت‌آمیز بزرگ‌ترین تهدید ایالات متحده است

تهران-ایرنا- الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت: افراط‌گرایی خشونت‌آمیز یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای مرتبط با تروریسم برای ایالات متحده است.

به گزارش ایرنا از سی ان ان، مایورکاس دوشنبه شب در مصاحبه با شبکه سی ان ان، حمله به پل پلوسی همسر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را حمله‌ای وحشتناک و خشونت‌آمیز خواند.

وی در اولین واکنش پس از این حمله که هفته گذشته صورت گرفت گفت: هیچ جایی برای این قبیل اقدامات در این کشور وجود ندارد.

مایورکاس اظهار کرد: این پرونده توسط مقامات محلی در حال بررسی و پیگرد قانونی است، بنابراین من اجازه می‌دهم که این روند در دادگاه، مراحل قانونی خود را طی کند.           

در همان روزی که پلوسی مورد حمله قرار گرفت، مقامات فدرال در ارزیابی مشترکی هشدار دادند که افراط‌گرایی خشونت‌آمیز داخلی تهدیدی برای انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ است.

مایورکاس در پاسخ به این سوال که آیا او در مورد حملاتی از این دست که ممکن است متأثر از اظهارت افراطی و خشونت‌آمیز برخی از سیاستمداران انجام شود، نگران است؟ گفت: افراط‌گرایی خشونت‌آمیز داخلی یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای مرتبط با تروریسم برای ایالات متحده است.

وی خاطرنشان کرد که وزارت امنیت داخلی، تهدیدهای محیطی را ردیابی و اطلاعات را به مقامات مجری قانون ایالتی و محلی ارسال می‌کند، بنابراین آنها نسبت به این نوع تهدیدها هوشیار هستند.

به گزارش ایرنا صبح روز جمعه به وقت محلی، فردی با شکستن در،  وارد اقامتگاه  نانسی پلوسی در سانفرانسیسکو شده و پس از اینکه از یافتن خود او (نانسی پلوسی) ناامید شده، با خشونت به پائول پلوسی همسر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حمله‌ور شده است.

پس از اینکه این حمله منجر به آسیب دیدن جدی پائول پلوسی از ناحیه جمجه و دست راست شد، به بیمارستان انتقال یافت و تحت عمل جراحی موفق قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha